Jump to content

Kjøpe ny/nyere 1911


CokaTommy

Recommended Posts

Hallo , skal kjøpe meg 1911, papirene er klare, men har maks 9k å bruke, helst mindre, ser man kan få Remington R1 for ca 6500kr noe som høres ut som ok pris. Hva tror dere om denne ? Er det noen her som har den?

Ruger er kanskje også en mulighet,men den finner jeg ikke pris på .

Kimber var egentlig drømmen , men de ser ut til å ligge litt over budget...

(skulle ønske de som solgte våpen her på berget kunne brukt litt tid på netsidene sine- Hadde gjort ting litt greiere...)

Link to comment
Share on other sites

Opprett en ''oenskes kjoept'' traad. WTB STI Trojan.

 

Trojan er etter allt aa doemme den beste 1911 for prisen. Burde vell en brukt en for rundt 7-8,000,-

 

Remnington er vist ''veldig'' slarkete, som de fleste 1911 i denne ''lave'' prisklassen.

Har aldri proevd noen av disse selv (men lurer paa aa anskaffe en Trojan eller Sig Sauer 1911 selv!)

Alle som har en Trojan sier at den er saa mye bedre enn de andre 1911 de har proevd i samme prisklasse.

 

Lest flere reviews paa nettet der flere har byttet fra bla. Kimber -> STI, og sier at hvis de viste hvordan Trojan var tidligere,

ville de bytta paa sekundet.

Tror egentlig ikke jeg har lest en negativ kommentar ang den. :)

 

Andre forkjempere kommer garrantert til aa slakte meg, men alle har en mening.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har utelukkende positive erfaring med min kone STI (6" targetmaster - kretsmester i militærflet Oslo, med den i fjor)) og med min beste kompis 6" trojan begge i 9mm.

Når det gjelder .45 har jeg stort sett bygget opp ting på colt goldcup. Får du tak i en grei 1911 er det også mulig å nå budsjettet den veien 8)

Link to comment
Share on other sites

Kult! Kjøpte du den litt "takiske" eller en "plain Jane" versjon. Har vurdert sistnevnte selv til SWS - Wild bunch - traditional programmet. :mrgreen:

Gleder meg å høre hvorda du opplever R1. Det er vel god og vel 100 år siden Remington lagde pistoler, og 1911 har de vel ikke laget før. (Selv om det vel er satt sammen av utenladske deler, slik som baikal halgene de selger)

Link to comment
Share on other sites

Vel R1 fungerer bra, treffer der man sikter, har bare testet 50 skudd, med det sa pang hver gang... likte siktene , grepsplatene var litt over normalt aggresive, så mulig de blir byttet, ikke noe slark å snakke om.

Bestilt presse og kuler, ser for meg at det blir for dyrt å kjøpe ferdig 45 ammo, da det var alt for gøy å skyte til å klare seg med ei pakke eller to i uka...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...