Jump to content

16mm picatinny Brno mod2


F86

Recommended Posts

Grunnen til at jeg ikke har lyst å bruke orginale montasjer er ønsket om å bytte mellom to kikkerter. En liten lett når det blir mye gåing i dårlig terreng, samt muligheten for å bytte til "langholds" kikkerten uten treffpunkt endring.

Kunne egentlig tenkt meg Leupold , eller lignende baser. Noen som har fått slike montert ?

Trenger jeg montasjer som gir meg 20moa ekstra for å kunne skyte meg inn på 200m?

Etter mange år med grovere saker er jeg rett og slett rusten på .22 teknologien :)

Link to comment
Share on other sites

Nei, trenger ikke bli mye høyere enn tilsvarende skinne uten tilt. Blir selvfølgelig høyere enn originalt.

 

Fra 100 til 200m detter en gjennomsnittlig std .22lr ca 120-130cm. dvs. 20-22moa ish... Da kommer det an på hvor mye du har igjen på kikkerten når du er på på 100 om du trenger ekstra tilt eller ikke.

 

Noen kan sikkert tilpasse Leupold hurtigmontasje for deg, men det tror jeg blir mer knot enn gavn. Da er det nok enklere med std skinne av et slag oppå. Synd Burris ikke lager en hurtigmontasje av sitt pos-align system. Det har du muligheten til å tilte i ringene. Evt få på weaver liknende klakker så lavt som mulig og bruk Burris pos-align ringer på dette. Da har du noe med mulighet for bytte hit og dit. Om man gjør det rett trenger det ikke å bli mye treffpunktforandring ved bytte av kikkert på picatinny/weaver montasjer. Ingen treffpunktforandring kan være knot å få til, men som regel godt nok, og det er jo sjelden noe problem å få prøvd en .22 enten på banen før du skal skyte seriøst, eller i skogen på vei ut på jakt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...