Jump to content

Aimpoint


Græbben

Recommended Posts

Kjøpte en 9000L i fjor høst. mye pga grunn av 3-12x56 kikkerten ble for stor å dra med seg, og at det var for høy forstørrelse på det laveste. Rifla ble mye hendigere, siden jeg som regel går med hund synes jeg det er viktig. og var skjele glad for at jeg hadde den ved noen av situasjonene i fjor. viste seg ypperlig ved raskt skudd på 7-8 meter, og på elg i fart på 25-30 meter.

men de få gangene jeg satt på post, og det var litt åpent satt jeg på en større kikkert. synes det blir litt dårlig når holdet drar seg opp i 130-140 meter. på skudd opp til 70-80 meter er den helt topp. en annen ting er at det blir litt mye dassrull, og føler at jeg mister noe av oversikten pga dette.

så det siste punktet gir meg da en unnskyldning til å kjøpe Doctor sight i stedet :D Klør ekstremt i "Må ha tarmen"etter en Doctor :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har en Aimpoint 7000L(den gammle modelen) og er kjempefornøyd! Er super på korte hold, samtidig som jeg skyter ok med den ut til 150m. Kjenner forresten en som skøyt en elg på 250m med aimpoint(elgen var skadet), så helt udugelig på lengre hold(over 100m) er den ikke. Aimpointen er lett og hendig, så jeg har bare gode ord om den! Forresten så slipper du å vere redd for å få okularet i pannen når du skyter(det går rett og slett ikke ann), så den burde være perfekt til friske kaliber der dette kan vere et problem. Du slipper også å sentrere øye i midten av siktet som på vanlige sikter. Ser du den røde prikken, og den er i bogen på dyret, er det bare å skyte, du treffer uannsett.

 

Men jeg har et spørsmål til andre som jakter med aimpoint: Har dere skrudd på rødpunktet(slått på bryteren til aimpointen) hele jakta, eller skrur dere det på kun når dere "lukter" at her kan det bli muligheter? Jeg pleier å gjøre som sistnevnte, men kan bli tatt litt på senga hvis det kommer et dyr raskt. Så derfor lurer jeg på hva dere gjør?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...