Jump to content

Rimelige feller til mår?


2fast4reven

Recommended Posts

Stokkfelle er et billig og bra alternativ ja. Fordelen med denne i forhold til 4-tallsfelle med steinhelle er at den er hundesikker hvis du plasserer den høyt nok.. tar fort 2-3 timer å bygge. Og du bør spørre grunneier spesifikt om å bygge stokkfelle ettersom det er en fast innretning som står i mange år.

 

Tok min første i slik felle i høst:

 

stokkfelle.jpg

 

 

 

Den siste jeg bygde. Går fortere for hver gang!

 

021.JPG

 

 

 

Skal du ha feller som kan flyttes rundt er det conibear som er klart billigst. Styr bare unna de aller billigste, kjøp kvalitet med en gang. Billigere i lengden!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hvis jeg skulle satsa på profesjonell mårfangst og trengt 100 feller av god kvalitet, som heller ikke skulle kosta all verden, ville jeg satsa på Belisle 120, og bygd gode bokser til disse.

Trur at du har missforstått ordet profesjonell,,,,

 

1. du må ha alvorleg store områder å ta av som er mår på.

2. finne deg plassar der du får 3-6 mår pr. felle,,,dei plassane er få av

3. hva vil du gjera av dei fellene som ikkje fangstar noko,,ca 60 av dei 100? Du vil fort gå lei om du vil prøve og flytte på 50-60 feller heile tida for der er like mange til bake som skal røktes og flåing+taning ventar.

 

Trur at du skal tenkje nøye over tallet 100 feller og hva det inne berer å kalle seg proff

 

 

 

 

 

http://ajungilaq.blogg.no/" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...