Jump to content

Hagle: Baikal


2fast4reven

Recommended Posts

Vil anbefale enkel avtrekker, men dette er vel en smaksak..

Baikalhaglene er gode og rimelige hagler som tåler en trøkk,

og ikke er den værste hagla å ødelegge viss uhellet er ute.

 

Prisen har ingen spesiell betydning for hagler til gjennomsnittsjegeren, det viktigste her er :

Hagla er tilpasset skytteren og masse trening på skeet og trapbanen.

Lykke til med førstehagla:)

Link to comment
Share on other sites

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32159924

Jeg ville ha sett på denne om jeg var deg.

Ettersom jeg har mye bedre erfaring med litt eldre Baikal enn de nye. Det er enorm forskjell på hvordan Baikal har blitt i forhold til de virkelige gode våpnene de lagde før. Nå har jeg fått inntrykk av at de produserer våpen i et veldig stort antall og kvaliteten svekkes betraktelig.

Som jeg har sagt mange ganger før her på kammeret så liker jeg min Baikal fra 61' mye bedre enn O/U hagla som ble produsert i 2005/2006. Dette fordi det er mye slakk i den nye Baikalen, dårlig finish(aner ikke hvor mange ganger jeg har kuttet opp fingrene når jeg har pusset løpet), dårlig treverk og selve mekanismene har blitt dårligere.

MEN, Baikal er fremdeles et veldig fint våpen å begynne med, og det er en sliter som man ikke trenger være redd for i noen særlig grad, men uansett så ville jeg sett på bruktmarkedet for der kan du få mye mer for pengene! :wink:

 

Mvh Jeger93

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en Star Baikal o/u inntill i dag.

Kjøpte den på sensommeren i fjor og brukte den en del på jakt i fjor høst.

 

Hagla var grei den, men fikk et problem rett rundt juletider med at utkasteren bøyde seg. Hagla ble da sendt inn. Samme problem hadde vist seg på flere av disse haglene så jeg fikk rett og slett en ny Silma Lappland som erstatning for baikalen.

 

Det virker som om Baikal var bedre før som han over her skriver. Ikke det samme i dag lenger..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...