Jump to content

Tar fortiden oss igjen?


the dearhunter

Recommended Posts

Har et spørsmål som jeg lurte på om noen her inne har svaret på.

Har en kammerat som har lyst til og bli med på jaktlaget.

Han vurderer og ta jegerprøven og er i 30. årene.

Men som ung fikk han en del stygge saker på seg.blandt annet bruk av ulovelig våpen. men straffen er sonet for over ti år siden og han er nå gift,har fått barn og holdt seg unna tull i over 10.år.. er det sånn at fortiden kommer og bitter han i r..a vis han tar jegerprøven og søker om og eie en rifle eller hagle?

Hørt noe om at vandelen forsvinner etter 5.år. syntes i så fall vis han får avslag på grunn av noe som skjedde når han var ungdom er rimelig urettferdig. alle har vell gjort noe de angrer på i ungdommen. og folk forandrer seg. det finnes selvfølgelig unntak.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se at det skal være et problem.

 

Jeg var selv en KRONIDIOT når jeg var yngre (16-21) og har gjort ting som fikk juridiske konsekvenser og jeg eier i dag våpen. Jeg er nå 31.

Alle kan endre sin oppførsel til det bedre og senere i livet, og være skikket til å eie våpen. :)

Link to comment
Share on other sites

"Vandelen " forsvinner aldri. Hørte om en kar som fikk våpenløyve etter et kortere opphold bak låste dører, det tok bare litt lengere tid enn normalt med søknaden :D Etter hva jeg vet taes det gjerne en samtale med søker før papirer kommer. Dette kan sikkert variere fra sted til sted. Brudd på våpenloven ? = 50/50 sjanse....

Link to comment
Share on other sites

Min siste eks (som jeg fortsatt roter med) 8) har veldig lyst til å begynne med kortpang, men med hennes bakgrunn som psykiatrisk pasient samt dømt og sonet for fyllekjøring finnes vel ikke håp? Selv om det skjedde for 10 år siden?

 

Har forresten en kriminell bakgrunn jeg også. Fikk en parkeringsbot under OL i 94' :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...