Jump to content

finnes en slik kniv?


steffen

Recommended Posts

blad i karbonstål, 8-9cm, rett rygg, skandinavisk slipefas.

10cm tønneskaft uten noen form for fingervern, men ikke helt rundt høyere enn det er bredt, laget av bjørk.

minimalistisk men ordentlig lærslire, fortrinnsvis slireinnlegg av plast e.l

 

jeg vet jeg er veldig spesifikk, men finnes noe sånt uten å betale custompris?

Link to comment
Share on other sites

Bortsett ifra slireinnlegget i plast da, regner med du skrev det i fylla. :wink:

 

:lol:

enn om innlegget er i tre da?

tenkte slireinnlegg kunne være greit siden jeg stort sett har kniven inni lommen.

tryne på ski + kniv i lommen....

 

har vært ute i skogen å lekt med en brusletto hallingskarvet i dag.

liker den veldig godt bortsett fra at den er litt for liten, dessuten er jeg ikke så begeistret for hulslipte kniver.

 

 

 

5-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

enn om innlegget er i tre da?

tenkte slireinnlegg kunne være greit siden jeg stort sett har kniven inni lommen.

tryne på ski + kniv i lommen.....

 

Disse knivene har som regel ganske stivt lær, så dette er ikke noe stort problem.

Disse slirene sitter i en kon, istedenfor et klikk som det er på moderne norske kniver, så faren er nok heller at den lirkes løs i lomma om du er uforsiktig.

 

liker den veldig godt bortsett fra at den er litt for liten, dessuten er jeg ikke så begeistret for hulslipte kniver.

Skandinavisk sliping er hulsliping. Den vil derimot bli flat etterhvert som du bryner den. Så sant du ikke får noen skader i eggen trenger du ikke hulslipe den på nytt, men kan beholde eggen flat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...