Jump to content

Skytebaner Ålesund og omegn - skyting på Lørdag


Møringen

Recommended Posts

heisan,

 

Er det noen som skyter på Lørdager på Sunnmøre??

 

Jeg søker ei bane som kan brukes Lørdag til koseskyting.

 

Har et lite inntrykk av at alt som ikke er i DFS regi blir sett litt ned på av DFS skyttere rundt omkring. Det er litt dumt.

 

I pistolskyting er det noe som heter rekreasjonskytter....

Link to comment
Share on other sites

...

 

Har et lite inntrykk av at alt som ikke er i DFS regi blir sett litt ned på av DFS skyttere rundt omkring. Det er litt dumt.

 

I pistolskyting er det noe som heter rekreasjonskytter....

 

Kanskje litt off topic, men Kan du si noe om hvorfor du har det inntrykket? Skulle gjerne visst hva vi som driver skytterlagene kan gjøre for at skyttere uten Sauer skal føle seg mer velkommen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har nylig blitt valgt inn i styret i Ålesund skytterlag, men i dette innlegget snakker jeg for meg selv. Ikke for styret i Ålesund skytterlag.

 

Dette med tilgang er en litt vanskelig problemstilling. Mange av skytterene er også medlem i pistolklubben og kunne tenkt seg samme ordning som de har der: Alle medlemer får utdelt nøkkel mot et depositum. Grunnen til at det ikke blir gjort slik kan man nok også se på pistolbanen og hvordan det ser ut der. De fleste er skikkelige folk, men enkelte kan ikke motstå fristelsen det er å sjekke hvilke deler av inventaret som er skuddsikre (søppelbøtter, spader, o.l.) når de er alene. Resultatet er at det meste blir ødelagt.

 

I prinsippet skulle jeg ønske at alle kunne fått fri tilgang til baneanlegget, men jeg frykter det hadde endt med mye skader på anlegget. Det er store verdier i skiveanlegg og bygg, og vedlikeholdet koster. Derfor er det bare aktive skyttere og de som har verv i laget som får utdelt nøkkel.

 

Den beste måten å bli aktiv skytter på er å møte opp på treningskvelder (torsdager 19:30) og skyte da. Møte opp på dugnader og være med på stevner (Jegerklasse på feltstevner).

 

Ellers vil jeg nevne at man er velkommen til å skyte på 100m og 200m elektronikk med jaktrifle når det er treningskveld der (torsdager). Eneste forutsetning er at rifla er innskutt og at man ikke bruker ekspanderende ammunisjon. Man kan selvsagt risikere å møte på folk med skytedress der, men det er hyggelige folk :) De er bare litt fokusert på egne ting når de skyter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...