Jump to content

Sidespredning med 70 gr .224 Barnes TSX


Aannerud

Recommended Posts

Noen som har vært borti dette, skuddene ligger på rekke(ca 20 cm på 5 skudd) utover mot høyre på 150-200 m hold.Har en utgangshastighet på ca 1100 m/s og 25mm samling på 100 m. Jeg er ikkeno super skytter men spredningen ligner ikke så mye på skytter feil, skyter fine samlinger med andre kuler.

 

Noen som har samme erfaring med denne kula eller noe generelle teorier på en sånn type spredning?

 

 

Mvh

Aannerud

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

På rekke som jevnt fordelt omtrent som dette, en værmelding :wink:(for ordens skyld, værmeldingen er fra 500m, den er laget med 80gr Amax)

30102010303.jpg

 

Er hullene helt runde på 100m, på 200m? Blåste det, og hvor mye. Riflestigning i løpet? 25mm samling på 100m er vel også grunn til tvil, i et slikt kaliber?

Traff du som forventet i høyde?

 

K

Link to comment
Share on other sites

De lå på en rettere linje enn på bilde(med forbehold for skaleringen av bilde:), det jeg uansett vil fram til er att de lå nesten på en snorrett linje utover, og ikke no nevneverdig vind.. Skøyt samling med en annen kule rett før(bare omlading i mellom), høyden stemme veldig bra ja. jeg skyter nok ikke bedre en rundt 20-30mm samlinger uansett, verken med annen børse(6,5x55) ell kuler, inkludert fabrikkladde.. Hullene er runde på alle hold og riflestigningen er 1-7

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...