Jump to content

spörgsmål om frames


dansksvenne

Recommended Posts

Hey jag är en dansk som bor i sverige

 

efter en diskussion med en kompis har jag ett par spörgsmål som i måske kan hjälpe med

 

1. är tex en glock ramme (frame) licenspliktig i norge?

 

2. är fire control group til en Sig P250 licenspliktig i norge?

 

på förhånd tak

 

/michael

Link to comment
Share on other sites

ja det var precis det som vi diskuterade han mente att han kunde få slide, barrel og frame från usa och bara kjöpe trigger i norger tex

 

 

finnes der noget land i eu där ramer inte är licenspliktiga?

 

 

Men for å få de delene fra USA må han jo uansett ha eksportlisens så hvorfor ikke bare ta alt derfra?

Link to comment
Share on other sites

jo det är sant men det är lättere att få npn privatperson att skicka delar han inte behöver registrera än att få han att kjöpe delar han måste registrera och sen skicka ..

 

i michigan tex kan min kompis fritt köpa slides+barrels utan att registrera sig eller nått annat .. men ramen där måste han registrera den

Link to comment
Share on other sites

Man trenger fremdeles eksportlisens for våpendeler over $100. BATFE har gjort veldig mye rart, men i dette tilfellet er det FBI som sitter med ansvaret siden eksportlisensene gikk gjennom state department sist jeg sjekket i alle fall. Hvis man blir tatt for noe slikt er straffenivået en del høyere enn man setter pris på.

Link to comment
Share on other sites

känner en del som ligger handlar delar från usa även delar som inte är tillåtna här .. har hört om 2 stycken där den i usa som skickit blivit forhörd om paketet innehållande receivers .. och ingenting har hänt annat än "detta får du inte göra"

 

deremot har jag en kompis i usa som skickat en peq-15 laser till danmark .. han fick 8 månader i fängelse for att det är en militär del

 

 

dessutom skickar firmor som bravosompanyusa dagligen paket ut med itar kontrollerade delar till danmark och sverige utan det är nått problem.. har fått många delar därifrån som haft värde på många tusinde dollars

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg kjenner til folk som har fått lange fengselstraffer for ting som kan virke helt trivielt angående våpenlover. At det går bra en stund er helt greit til man dumper borti en myndighetsperson som enten vil statuere et eksempel eller trenger noen flere dommer for å fylle kvoten.

 

Personlig kunne jeg aldri tenke meg å ta den risken for å gjøre livet enklere for folk i Europa.

Link to comment
Share on other sites

Det er snakk om helt trivielle ting uten at jeg ønsker å gå i detalj.

 

For å gjenta meg selv til det kjedsommelige så har man ingen garanti for fritak for straffeforfølgelse fordi enkelte personer eller firma lar være å følge loven. Jeg velger å tro at majoriteten av firmaene som selger våpendeler i USA følger loven av samme grunn som meg: Hvorfor skal man utsette seg for risko for lovforfølgelse, uansett hvor liten den er, når man ikke har noe særlig å tjene på det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...