Jump to content

R93 6.5x55 til 300 win mag - løpsbytte


Pripyat

Recommended Posts

Du sliter litt med å finne ut hva du egentlig vil eller?

Med det så tenker jeg på hva du skrev i "Hva er Blaser tråden"

 

Jeg er godt fornøyd med min R93, men etter å ha lest meg opp om div. ulykker og svakheter ved mekanismen, har jeg nå bestilt meg en vanlig boltrifle. Den som har indirekte har overbevist meg om dette er nettopp amatør - som jeg synes skriver presist og nøkternt om ulempene ved denne konstruksjonen. Han er litt ensidig, men de positive sidene har jo 15 andre tatt seg av, så det er forståelig.

 

Ja, det er matematisk liten sjanse for å få noe igjennom kraniet, men kan man vinne i lotto, så kan man jaggu oppleve å få sluttstykket igjennom panna og.

 

Det er vel en viss risiko forbundet med det meste her i livet, ja livet i seg selv er vel en eneste stor risiko - men akkurat denne gidder jeg ikke å ta - uansett hvor liten den er.

 

 

Hvis man ikke kan handle Blaser pga frykt for ulykker bør man vel avstå fra å bruke skytevåpen på generelt grunnlag. Håper de som liker Blaser handler det og de som ikke liker den handler noe annet. Men å understøtte sin avgjørelse om å handle noe annet enn R-93 med argumenter om at det er en dårlig og farlig konstruksjon synes jeg blir vel søkt.

 

Fredrik

 

Jeg har R93, og har vurdert ut i fra det grunnlaget. Hvis du mener det er søkt, så får det stå for din regning. Du mener det er en akseptabel risiko, jeg mener den er unødig og går over til noe annet. Alle er fornøyde?...

 

Du skjønner at jeg begynner å lure eller??

Link to comment
Share on other sites

Egentlig ikke. Jeg har en R93 i skapet og har ikke noe behov for å selge den.

Jeg kjøpte den før jeg hørte alle disse historiene om sluttstykket i trynet, og det er klart jeg er skeptisk, er derfor jeg har kjøpt en annen rifle i tillegg.

Har i ettertid lest mye av det amatør har skrevet, og det har skremt meg litt.

Jeg har ikke noe IMOT blaser og synes det er en fin rifle å skyte med, så jeg tar den jo med på banen iblandt. Men noen hovedrifle er den ikke lenger.

 

Men det er klart, hvis det å kjøpe inn et ekstra løp fører til at man faller i kategorien "vet ikke hva man vil", så greit for meg.

Link to comment
Share on other sites

Du sliter litt med å finne ut hva du egentlig vil eller?

Med det så tenker jeg på hva du skrev i "Hva er Blaser tråden"

 

Det er vel en viss risiko forbundet med det meste her i livet, ja livet i seg selv er vel en eneste stor risiko - men akkurat denne gidder jeg ikke å ta - uansett hvor liten den er.

 

Når du skriver det på denne måten tolker jeg det som om du har løsnet ditt siste skudd med en R93!

 

Men nå skjønner jeg jo at det du mener er at du er villig til å ta den risikoen engang i blandt på banen,men jaggu ikke på fast basis 8)

Link to comment
Share on other sites

Du tolker meg riktig ;)

 

Det er jo ikke sånn at jeg plutselig har lagt blasern for hat og lar den råtne upussa i skapet :lol:

Det er jo en fin børse, og jeg har ingen betenkeligheter med å ta den med på banen en gang iblandt. Hadde tenkt å prøve den litt på løpende elg, litt derfor jeg kunne tenke meg et løp til.

 

En ting er å få en skikkelig karamell i trynet på skytebanen, da er det folk rundt meg og en tur på legevakten eller sykehus kan ordnes, det jeg derimot ikke er spesiellt lysten på, er å få den midt i fleisen i en vestlandsli eller på hardangervidda, mutters aleine.

 

R93`en mosjoneres den, men mest på skytebanen nå og da. Hovedrifle er den ikke lenger :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei

Eg og er litt skeptisk til blaseren etter at den tråden kom. så vist du er redd for att 6.5 skal gå i lufta, hadde eg ikke gått hen å kjøpt meg et ekstra løp til den. Å det i et kaliber som 300 win mag som ligger mange hakk over 6.5 i alt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...