Jump to content

Hämmerli 280 lader ikke ordentlig. fjær?


munin

Recommended Posts

Hei.

Har i nyere tid blitt plaget med at min .22 ikke lader ordentlig.

det som er problemet er at sluttstykket ikke går helt frem.

Nå er jeg ingen ekspert på pussing og oljing av slike, vet ikke om det er noe spesielt trix da mye av våpenet er i karbonfiber?

Har oljet sleiden etter hva jeg synes er fornuftig, og det er ikke noe treghet som jeg kan merke.

er fjæra sliten? aner ikke hvor mange skudd fjæra har opplevd da jeg kjøpte våpenet brukt.

Hvor får jeg i såfall kjøpt ny fjær? noe annet som bør byttes samtidig?

Link to comment
Share on other sites

Egentlig helt umuligt å svare på spørsmålet, da det kan skyldes hva som helst

inklusive fjærer men også møkk og dritt som pakker seg på grunn av for mye olje

som brukes. Litt unyansert beskrivelse også.

 

a) Stopper patronen på vei inn i kammeret ?

b) Er patronen i kammeret, men går ikke helt frem ?

c) Går sluttstykket helt frem 'uten' patron i kammeret ?

d) Kan du føre en patron i kammeret med fingrene uten nevneverdig motstand ?

e) Har du pusset kammeret, løpet og gjort reint våpenet ?

f) Er det samma ammo som er brukt hele tiden, eller kom problemet med en spesiell ammo ?

Link to comment
Share on other sites

Nææææh! Jeg er IKKE enig i at du bør skifte fjærer i bruksvåpen årlig, fjærer fungerer faktisk godt i mange (ti) år, MEN hvis det er behov for fjærskift så er det jo en selfølge å gjøre akkurat dette!

Nevnte jeg PPK'en min? Ikke skiftet en del på den.. Gått feilfritt i mitt eie i (?) 25 år...

Jeg har riktignok skiftet fjærer i alle mine revolvere (Wolff) og de mister utrolig fort 'spensten'! Orginale fjærer varer og varer.. :D

Link to comment
Share on other sites

'Min' var innom børsemaker for dette problemet (husket det grunnet forrige innlegg!) for fire fem år siden.. Problemer med mating. Tore på Skreia økte kammerdiameteren bittelitt samt polerte opp og plutselig var mateproblemene historie!

(Men kammeret på disse er utrolig hardt, så det var ikke lett i følge børsis!) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Larrys guns i USA har det meste av deler, klarte å få tak i tennstifter i fra Hunters House, men fjære hadde dem ikke på lager.

Magne Landrø sier dem har bestilling inne hos Walther på bla. tennstifter og det sa dem da jeg snakket med dem for 11/2 år siden også.

jeg sente en mail til Walther og spurte etter slitedeler og fikk til svar at det skulle dem ordne, men jeg måtte gå igjennom ML :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Konfronterte ML om svaret jeg fikk fra Walther, men dem sa at dem hadde delene i restordre, og det hadde dem hatt i snart 2år, og jeg bare måtte vente til dem fikk delene, det var flere som gikk og ventet på deler.

Så trenger jeg flere deler så tar jeg kontakt med HUnters House eller Larrys Guns.

Tok forøvrig fire dager å få 2 tennstempel og 2 sett buffere fra Danmark, og det kostet mindre for dette med frakt enn hva ML skulle ha for to tennstempel.

Link to comment
Share on other sites

Men da må man kanskje konfrontere Walther med hva ML sier, så kanskje man finner ut hvem som snakker sant?

Jeg har en følelse av at hverken Landrø eller Stenvåg egentlig er så veldigt intresserte i handvåpen.

Ja.....dem tar gjerne et salg og tjener grovt på høye påslag, men så er det stop. Dem gidder ikke engasjere seg

eller opprettholde noe kompetanse på desse sakene. Er det derimot snakk om Rifler, da våkner dem.

Det å vente bortimot 1-2 år på deler er ikke seriøst. Da er dem ikke intressert.

 

Har opplevd det samme hos Stenvåg, han skriver ned på papiret det man skal ha, men så skjer ingenting.

Har snart ventet et år på deler som aldri kommer. Svenskene og Danskene har delene, men her i landet så

kommer det aldri deler. Da mistenker jeg at det ikke er hos Walther problemet er iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Ringte tilbake til ML en måned etterpå for å få et tilbud på en Hammerli AP40 luftpistol, og joda dem hadde den på lager med riktig skjeftestørrelse og det som var. Da jeg spurte om han kunne gi meg en god pris på den så skulle han sjekke prisen og gi meg et tilbud. 11990.- skulle jeg få den for. Da sa jeg at jeg skulle tenke på det.

Spesielt da "tilbudet var 1000.- MERE enn hva som står i prislista og i annonsen i Skytternytt :?

Link to comment
Share on other sites

Joda fabrikantene blir helt klart fornøyd med deg hvis du kjøper en del

nye duppeditter fra de.Prøv i første omgang og puss våpnet skikkelig

(kjenner syndromet kjedelig men kan hjelpe) og smør opp alle bevegelige

deler med passelig olje.

Har faktisk være borti fenomenet på ett NM i MS 22 for en del år siden.

Link to comment
Share on other sites

[quote name="S.O.N. Svenskene og Danskene har delene' date=' men her i landet så

kommer det aldri deler. Da mistenker jeg at det ikke er hos Walther problemet er iallefall.[/quote]

 

Hvorfor ikke bare bestile fra utlandet da, billigere er det også :wink:

 

Kjøpte nettopp 2 greps "festedingser / kroker" til Walther GSP. De som sitter innvendig i rammen som fester grepet til rammen.

 

Kostet 290.- pr stk hos Stenvaag

Ga 200.- for begge inkl frakt fra Nill griffe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...