Jump to content

Jaktammo i kal. 7.62x39 for ulv


Gaggball

Recommended Posts

Les det jeg skriver nå en gang til før du leser resten: Denne ammoen er for bruk i Russland

 

Er det noen som vet om jaktammo i kal. 7.62x39 som er effektiv på vilt?

Her er det om å gjøre å få lagt ulven ned fortest mulig, om pelsen blir ødelagt spiller ingen rolle.

Ammunisjon må mate fra 30-40 skudds magasin i en AK47 på full blås.

Noen som har forslag til ferdigammo?

Hjemmelading er ikke et tema!

 

 

Fikk du med deg at dette er for bruk i Russland? Se første avsnitt!!!

Dette fordi jeg ble bedt av moderator om å bemerke dette etter diskusjon på chatten!

Link to comment
Share on other sites

tja... en russisk 7,62 x 39 har nominelt større kule en vestlige våpen og kuler, så normal jaktammo kan ha ellendig presisjon.

Men Sellier og Bellot kan vel muligens ha noe ekspanderende i riktig kuledim.

 

Når det er sagt, så er jheg vel såpass kjip at jeg heller ville valgt en halkvauto i et litt grovere kaliber, eksempelvis en Vepr i 308 med ekspanderende ammo som er godt inskutt en helauto skyting til jakt.

 

Men... jeg har jo får skutt mine helautodoser i forsvaret så, jeg kjenner jo trangen. Bare det at jeg ikke kan rettferdigjøre det til jaktsammenheng, Ut i fra et etisk standpunkt.

Link to comment
Share on other sites

Saken er at jeg gjerne skulle ha brukt no annet. Men dette er våpen vi får låne til denne jakten. Og da blir det som det blir.

Det er ikke optimalt med den ammoen vi får, sikkert orginal ammo fra forsvaret i Russland. Magasinene er ferdig ladet, så er liksom ikke mye å tenke på.

Det virker jo, og ser man på statistikken så begynte vi med 7 ulv for 2år siden og vi hadde 11 ulv iår på nyåret. Hva det blir i 2012 får man se på. Gidder ikke å mase med egne våpen, mye lettere å låne der vi er, selv om det ikke er optimalt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...