Jump to content

Takhøyde på Kammeret


Lawman

Recommended Posts

Egentlig så hadde jeg først lyst til å skrive en ironisk takk til moderatoren som stengte tråden "6,5x55 og bladet Jakt", fordi han var så flink til å passe på oss som "gidder" - hva nå det måtte bety.

Men i stedet kunne det vært fristende å bedt om en forklaring på hvorfor denne tråden ble stengt.

 

Det kan vel ikke være nok å stenge en tråd fordi emnet ikke interesserer alle, st det har vært tatt opp (flere ganger) før, at flere innlegg er usaklige, at noen snakker om tisselengde osv.? I så fall er det mange tråder som burde stenges. Og så vidt jeg kan se var det ingen foranledning til at man plutselig stengte denne tråden, og henvisningen til "at dere gidder", forsto ikke jeg i hvert fall. Lett respektløst overfor brukerne kan man vel også mene.

 

Emnet er jo faktisk ganske interessant. Trådstarter tar jo opp erfaringene med bruk av Norges svakeste (lovlige) storviltpatron og erfaringene med denne på elg. Og naturligvis blir det mye usakligheter av sånt, nettopp fordi han tråkker på veldige mange ømme tær. De som bruker 6.5x55, og kanskje har gode erfaringer med denne, vil vel forsvare dette valget. At det da blir litt usakligheter, hvorav jeg oppfatter de fleste som humoristiske, forstår jeg godt. Slik er det også i andre tråder og andre forum. S

 

Etter mitt syn burde kanskje moderatorene her på Kammeret vurdere om ikke takhøyden burde heves, og jeg har da naturligvis flere andre tråder i tankene også. Og fortsatt kunne det vært fristende å fått en utdypet hvorfor denne tråden ble stengt.

Link to comment
Share on other sites

Klager og spørsmål om moderering skal rettes til moderatorsjef. Ironiske takketaler er vel strengt talt i grenseland til hva som er lov å poste jfr. forumreglene, men du skrev vel såpass bra at du kanskje slipper unna med det. :wink:

 

Det kan vel ikke være nok å stenge en tråd fordi emnet ikke interesserer alle, st det har vært tatt opp (flere ganger) før, at flere innlegg er usaklige, at noen snakker om tisselengde osv.?
- Mange temaer vekker sterke reaksjoner hos folk. Eksempler der er ulv, storvilt med 6,5x55 og en del hundetråder, bare for å nevne noen. Dette er typisk tråder der folk bare ikke klarer for alt i verden å holde seg saklige, og det skjer hver bidige gang. Dette er noe moderatorer etterhvert biter seg merke i, og slike tråder får en mye lavere terskel på moderering rett og slett fordi man etter noen år med erfaring veit hvordan det går.

 

I så fall er det mange tråder som burde stenges.
Ja, det er mange tråder som burde vært stengt. Oppfordrer alle til å bruker rapporteringsknappen når man ser søppel på forumet. Moderatorene kan ikke være over alt hele tiden, selv om de prøver så godt de kan.

 

Emnet er jo faktisk ganske interessant. Trådstarter tar jo opp erfaringene med bruk av Norges svakeste (lovlige) storviltpatron og erfaringene med denne på elg. Og naturligvis blir det mye usakligheter av sånt, nettopp fordi han tråkker på veldige mange ømme tær

Som sagt over; erfaringsmessig skaper sånne tråder alt for mye følelser, det koker over og tråden blir mindre og mindre verdt for hvert innlegg som kommer. Det er ikke sånn vi ønsker å ha det!

 

Etter mitt syn burde kanskje moderatorene her på Kammeret vurdere om ikke takhøyden burde heves, og jeg har da naturligvis flere andre tråder i tankene også.

Når man ser på at det som lukes bort og enda ser at fjaset som ligger igjen kan man jammen lure om takhøyden bør heves eller senkes. Det eneste som er sikkert; uansett hva man gjør vil noen være misfornøyde. Om man senker takhøyden så vil mange brukere forlate oss fordi forumet "fjortisifiseres" og svært mange leter etter informative tråder, ikke krangling og skittkasting (selv om det i noen tilfeller gjøres med humor). Om man hever takhøyden er man et facistisk nettsted som gjør alt de kan for å kneble og misbruke brukerene sine mest mulig.

 

Dette her er selvsagt satt på spissen, men poenget er å illustrere at det er helt håpløst å tilfredstille alle. Ingen ønsker at det skal bli for dominerende med "fjortisposter" som er intetsigende prat, påstander og intetsigende bråk. Men samtidig ønsker heller ingen at det skal bli så rigide regler at man må ha doktorgrader for å kunne skrive en god post. Vi opplever brukerflukt fra begge leire hver eneste gang man gjør endringer. Og ja, vi mister fra begge leire HVER gang, og folk fra begge grupper roper høyt ut om urettferdigheten som oppleves ved at praksisen endres litt.

Mennesker er facinerende - og vanskelige å gjøre tilfreds!

 

 

Dette ble mye for et svar som kunne vært veldig kort: Klager og spørsmål om moderering skal rettes til moderatorsjef og ikke legges ut på åpent forum. Om moderatrosjef ikke klarer gi deg svar på det du lurer på er styret i NOJS neste steg å kontakte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...