Jump to content

Klassekrav endret?


hipshot

Recommended Posts

  • 5 weeks later...

Jeg har sendt forespørsel til fagkomite pistol om dette og fått til svar at nye opprykkskrav vil bli lagt ut på NSF sine internettsider under linken "Konkurransereglement".

Jeg tar det derfor for gitt at disse endringene først skal tre i kraft fra 2013 siden klasseføringen for 2012 forlengst har startet. (1.okt.2011).

Link to comment
Share on other sites

Utvilsomt korrekt, Domino! Mange klubber venter nok med å klassifisere skytterne til etter skytteråret er ferdig. Men mange, da kanskje særlig de større klubbene, har laget seg egne klassifiseringsprogram som de oppdaterer fortløpende under skytterårets gang så snart resultatene fra stevnene foreligger. Da blir det "krøll" i regnskapet om forutsetningene endres midt i skytteråret, derfor er mitt klare ønske at endringer i klassifiseringen skjer ved begynnelsen av et nytt skytterår, altså pr. 1. okt.

Link to comment
Share on other sites

Sekretæren i min klubb sjekker innkomne resultater mot et regneark hver uke, og oppdaterer dette i de tilfellene noen har skutt årsbeste. Når klasseføringsperioden er over sammenligner hun årsbeste med klassekravene og fører opp klassene for neste år i lista før hun sender den inn til kretsen. Og fyller ut startkortene når de kommer (omkring årsskiftet). Egentlig trenger hun ikke å vite klassekravene før etter 1. oktober, og da trenger hun bare å oppdatere regnearket. Jeg tviler på at de "større klubbene" har laget seg egne programmer når dette enkelt løses med et excelark.

Link to comment
Share on other sites

Kan hende er vår klubb alene om ønsket om tidlig varsling av nye øvelser og klasser. Vi bruker også regneark til utregning av klasser basert på innkomne resultater. Ved hjelp av formler i regnearkene får vi automatisk opp klasseføringen for kommende skytterår samlet i et eget regneark for alle klubbens aktive skyttere. Utover dette får vi også opp en rekke annen informasjon om aktiviteten i klubben. Vi ønsker derfor å føre alle skytternes resultater i skytteråret, og hver skytter har sin egen skytterlogg som oppdateres fortløpende etter hvert som stevnene avvikles og resultater kommer inn (eller mer korrekt: blir tilgjenglige på klubbenes eller forbundets nettsider). Dersom forutsetningene endres i løpet av skytteråret, vil formelene i regnearkene måtte justres og alt nedlagt arbeide må gjøres på nytt. Dette er altså hovedgrunnen til at vi ikke ønsker endringer i øvelser og klasser i løpet av skytteråret. Så kan du riktig nok mene at vi kan vente til etter 30. sept. med å klasseføre, men med en aktivitet på tett opptil 1300 starter i året fordelt på nesten 60 aktive skyttere blir det litt av et "skippertak". Klassifiseringslistene skal som kjent være kretsene i hende senest pr. 15. nov.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor "alt nedlagt arbeide må gjøres på nytt". Om du endrer en verdi i en formel, så er det da totalt unødvendig å legge inn rådataene på nytt? Slik har det iallfall vært i alle regneark som jeg har vært borti, men nå er ikke Excel der jeg har min spisskompetanse.

 

Uansett, så er jeg rimelig sikker på at FKP sender ut denne informasjonen i løpet av forholdsvis kort tid. Og ikke venter til løvet faller av trærne.

Link to comment
Share on other sites

Nye krav... herlighet, er vi så dårlig å skyte? Såvidt jeg kan se så er det bare fripistol som har beholdt nogenlunde kravene - og gullmerket der er stort sett uoppnåelig for almuen.

 

Reaksjonært forslag blir som følger: Ta vekk alle hurtigøvelsene så vi kan lære å skyte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...