Jump to content

Ruger 10/22 , tomskuddene kastes ikke ut!


Gullars

Recommended Posts

Hei!

 

Rugeren min har siste gangene begynt å tulle seg. Prøvd forskjellig ammo og magasin.

 

Det som skjer er at mer eller mindre annet hvert skudd sitter seg fast etter skudd. Så man må begynne å prike hylsen ut. Veldig irriterende.

 

Tips hvordan løse selv eller må jeg ta den inn til børsemaker?

Link to comment
Share on other sites

Begynn med en grundig puss. Du kan også se på ammunisjonen - patroner med mye og/eller mykt fett på kulene har en tendens til å klebe i kammeret. Men når dette plutselig oppstår heller jeg mot at det er mye fettavsetninger i kammeret etter lang tids bruk som er problemet. Kanskje slitt ekstraktor, men da burde hylsen komme ut av kammeret og kile seg mellom løp og sluttstykke. Send evt. en PM, så kan vi se om vi kan rekke en testskyting en dag - vi holder jo til innenfor rimelig avstand.

Link to comment
Share on other sites

.22lr er egentlig en utrolig gammeldags patron med hælbasekule og utvendig smøring. Når det blir kaldere i været er det ikke uvanlig at gammel guffe kladder litt ekstra i mekanismen. Særlig om du bruker ammo med liten rekylimpuls vil dette oppstå, men det er vel inegn ammo som er helt fri i .22

 

Det mest sannsynlige er at sluttstykket ditt bremses såpass at det ikke går langt nok tilbake til at utstøteren får gjort jobben sin.

Om ikke Plukk&Puss virker, prøv en annen ammo. Salonger er gjerrne følsomme på dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...