Jump to content

Kjøpe links hagle, tips?


BowFreak84

Recommended Posts

Jeg ser etter en pumpehagle for og bruke primært til sjøfugl. Derfor vil jeg helst ikke legge i alt for mye i tilfelle den skulle gå til bunns :roll:

Siden jeg er links virker det som om utvalget er labert, hvertfall av de økonomi vennelige...

 

Kunne egentlig tenkt meg f.eks en weatherby PA-08, er det neon som vet om man får den levert som links?

 

Ser at man får 870 express i egen links utgave, den er jo interesang egentlig siden man får kjøpt så mye tøfft til den... :winke1:

 

Hvis noen har tips om andre pumpehagler man får i links utgaver så setter jeg pris på alle tips :) Maxpris 5K.

Link to comment
Share on other sites

De billigste haglene er vel ofte ganske rette i stokken, så sånn sett ganske brukbare til både venstre og høyre hendte.

 

Derimot så er det ikke sikkert sikringen er så lett å håndtere med venstre hånd på pumpe og h.a hagler. Ligger som oftest nede ved avtrekkeren og dyttes mot venstre for å avsikres.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det med sikringen forstod jeg at gikk ann og flytte over til andre siden på 870'n det er jo ett pluss for den da evt om jeg kjøper en brukt som ikke er links :)

 

De er rette å greie i stokken de jeg har kikket på, så det er ikke noe problem å skyte med sånn sett, var helst for å få utkastet på rette sida jeg tenkte evt. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei. Skyter også lings, og har en halv auto passer meg bedre pga rettere stokk, problemet var da sikringen som ble feil, løste dette enkelt med og demontere og snu sikringen. At den kaster ut på feil side plager meg ikke noe serlig, men kan være en fordel og bruke briller, da der spruter litt av og til. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Skrufff. Det stemmer.

Eg har rem 870 den er rett i stokken så eg valgte å kjøpe høyrehendt.

Eneste som har plagd meg litt er at du kan komme bortig sikringen når du kaster opp.

Men ellers et bruks jern som du kan bruke til det meste, vask den godt i varmt vann når du kommer hjem, det blir fort rust på den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...