Jump to content

Hva slags fabrikkladet ammo .308 til Finnwolf


Rav4d4d

Recommended Posts

Har en "ny" Finnwolf i .308, som jeg ønsker å jakte med. Leste at den ikke er like glad i all ammo? Eier sa den ikke likte Nato. Leser at den ikke liker butte kuler. Hmmm...Men hva liker den? Jeg vet ikke helt hvorfor men jeg leter etter Den Fantastiske Kulen: til rådyr, elg og storfugl.

Leser og leser om teoretisk ekspansjon og skadevirkning...Kom frem til at Swift A-Frame burde være noe?

 

Men uansett: Hva slags fabrikkladet ammo .308 til Finnwolf. Rådyr, elg og storfugl....

Link to comment
Share on other sites

Hei! Og Grattulerer med en fantastisk flott rifle :thumbup:

Hadde for noen år siden en Finnwolf i .308. Fantastisk presisjon med både Nato og skytterlags ammo. Eneste problemet jeg hadde med min var med de første(2-3) skuddene så satt tomhylsen fast i kammeret.. Etter det så matet den problemfritt..Bare husk på hvis du opplever det samme så ikke bryt på med "lever'en" for og få ut tomhylsen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville unngått å bruke nato i en bøylerifle om jeg kunne la vær. Grunnen er at jeg har sett hvordan en browning blr ble håndtert for å få ut natohylser som klebet noe. kan være at finnwolf takler det bedre, men jeg ville alikevel tenkt litt før jeg kjørte i gang med nato. Spesielt om tidligere eier forteller at våpenet ikke liker nato....

Link to comment
Share on other sites

Og som veldig blond og uerfaren spør jeg: Hvordan får man ut hylsa? (jeg sitter på jobb, og ser ikke våpenet, mulig dette sier seg selv?)

...jeg satte rifla med kolben mot gulvet,dro ut/frigjorde lever'n så lang det gikk og brukte en pussestang av aluminium som jeg tredde gjennom løpet til den bunnet i hylsa, løftet pussestangen 10,20,30.. cm etter behov og slapp den vertikalt ned mot hylsen til den løsnet...som regel etter første forsøk. .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...