Jump to content

zeiss victory løst retikkel??


knugen83

Recommended Posts

hei

har ett problem med kikkerten tror jeg. zeiss victory som er montert på schultz&larsen 97dl i leupold qr montasjer.

det som er problemet er at jeg ikke får stillt siktet så skuddet treffer senter. skyter 2 skudd som sitter 8cm under blink. fin samling. stiller opp 8knepp i høyden, da sitter 2 nye skudd 4cm over, derpå 4knepp ned 2 nye skudd 4cm under, sånn kan jeg holde på og holde på. skøt 30skudd uten å treffe senter. kan jo nevne at jeg hadde kikkerten på en sako tidligere og kikkerten funket veldig bra der. prøveskytinger har vært på 100m og papp. tips?

Link to comment
Share on other sites

Har du flyttet kikkerten fra ei rifle til ei anna og problemene opstyår da ville jeg først og fremst mistenke montasjen. Demonter alt og sjekk.

 

kun kikkert er flyttet over, så montasje/ringer og rifle er nytt i fra den tidligere børsa. kjøpte S&L brukt, så den har jeg løsnet alle montasje skruer og satt inn med locktite så dette bør sitte som det skal. kan løpet være utslitt? skyter jo bra samlinger så kan vel ikke være det?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hadde også problem med løst retikkel på min zeiss victory,merka det når rifla sto på tofot på stueboret og jeg så i sikret og trakk av,selfølgelig tomt kammer :lol: tok ladegrep å klikket da beveget det seg,merka ikke noe på treffpungt,sendte inn siktet men var likt da jeg fikk det igjen :shock: klarte rett å slett ikke å slå meg til ro med det siktet så jeg bytta det inn der jeg kjøpte det,har nå classic og er kjempefornøyd med det :D

Link to comment
Share on other sites

Hadde også problem med løst retikkel på min zeiss victory,merka det når rifla sto på tofot på stueboret og jeg så i sikret og trakk av,selfølgelig tomt kammer :lol: tok ladegrep å klikket da beveget det seg,merka ikke noe på treffpungt,sendte inn siktet men var likt da jeg fikk det igjen :shock: klarte rett å slett ikke å slå meg til ro med det siktet så jeg bytta det inn der jeg kjøpte det,har nå classic og er kjempefornøyd med det :D
Hvis du har løst retikkel, men ikke merker det med treffpunkt, er det neppe veldig løst. Men er jo litt usikker på hvordan du får treffpunkt ved å klikke. Er vel heller ikke uvanlig at hele riggen og dermed også retikkelet beveger seg ørlite ved klikking.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...