Jump to content

Beretta Ultralight DeLuxe


Eivind82

Recommended Posts

Hei!

 

Har kjøpt en Beretta Ultralight DeLuxe som min første hagle. Kan ikke noe om hagler, men fikk et godt tilbud på xxl (13200kr) så jeg kjøpte den. Ser i ettertid at det er 12/70 å ikkje 12/76. Hvor viktig er dette? Blir nok å jakte storfugel og gås også. Har ikke hentet hagla enda da jeg venter på våpensøknaden skal gå igjennom, så har mulighet til å bytte. Men det blir ikke til like god pris. (var 25% på alt i butikken dagen jeg kjøpte) Så skal jeg gå for 686 Silver Pigeon, må jeg ut med noen tusenlapper extra. Er det verdt det for å få 12/76? Veier også 500g mer en ultralight...

Link to comment
Share on other sites

Problemet, om det finnes et, er vel at du får litt begrenset utvalg av patroner med 12/70 i forhold til 12/76 i disse miljøammotider. Og det kan jo være litt trist om du skal på gås- eller storfugljakt, eller kanskje rådyrjakt.

Ellers kan jeg nevne at en hagle i normalvekt normalt er bedre å skyte med enn en lettvekter.

 

Har den selv. Knall børse og gå med.
Helt sikkert, men det er vel ikke spaserstokk han skal ha? :wink:

 

 

Jeg sier ikke at børsa er dårlig, og du har helt sikkert gjort et godkjøp. Men, du spør om en 686SP er verd noe lapper til, og jeg mener det. Ikke bare for kammerlengden, men det er en del av begrunnelsen.

Link to comment
Share on other sites

Kommentar:

 

Enten er det XXL som selger en Beretta UL -kopi fra Kina, siden den heter DeLux og ikke Lux, eller så er den prisen et meget bra tilbud! :-)

UL Lux til 13 laken er, som noen nevner ovenfor, et butikk-ran!

 

Vill-ledende pris fra Schou er jo på nesten 22 laken!

Link to comment
Share on other sites

Hei du,

 

Her tror jeg du har gjort ett kupp :D

 

Kjøpte denne selv for 4 år siden, men byttet når jeg fant ut at det var 12/70 kammer på den til en SP :? . Angrer jeg på det? JA.

 

Ikke for at denne veier bittelitt mere for en sånn kylling er jeg ikke, men rett og slett for at

Ultralight lux er en mye penere hagle.

 

Godt kjøp, Gratulerer :wink:

 

mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, men er enda litt i tvil.

Kjøpte denne for 13.200,- http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/ha ... 70-9002137" target="_blank" target="_blank

 

Det er ikke bare 12/70 som skaper tvilen, men også at den er lett og har en pipelengde på 67cm. Kort?

Blir nok en hel del skyting på bane også, så jeg tenker kanskje at 686 SP (18490,-) er et bedre valg. Har ikke fått snakket med de på XXL enda, men om jeg må ut med 5000,- ekstra tror jeg at jeg beholder Ultralighten. Det er sikkert en god hagle uansett?

 

En annen ting jeg lurer på er ammo. Kan jeg bruke stål hagl med Ultralighten? Å brukes det til baneskyting? Har ikke satt meg helt inn i det her enda...

Link to comment
Share on other sites

Kjøp hagla,13200 for ei Ultralight Deluxe er eit utruleg godt tilbud.

Har ei Ultraligt og den sel eg aldri,har hatt både 685 og 682 men liker ultraligt bedre.

Eg er ingen toppskytter men skyter i klasse A på jegertrap og skyt betre med Ultraliht en med 686.

På grunn av tyngda og løpslengda burde eg skyte betre med 686 men slik er det ikkje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...