Jump to content

kanotur British Columbia


Luriz

Recommended Posts

Hei.

Jeg har blitt bedt med på en kanotur til Alaska.

Vi har i utgangpunktet lyst til å padle en elv i British Columbia.

Er det noen sm har noen erfaringer med dette? Vi er 6 stykker som skal padle i sammenleggbare kanoer og derfor er vel tanken å bli flydd inn til et vann/elv og padle den i ca 14 dager. for så å bli hentet av fly igjen. Dette skal være en gutte tur og IKKE en Sportstur der det er om å gjøre å komme seg lengst muløig men bare nyte naturen og kanskje leie småviltjakt så vi kan skute et og annet fjærkre til middag. Vi vil lengst unna folk og helst ikke se andre rundt oss langs elva.

Er det noen som har gjort noe ala dette før som kan dele erfaringer og kanskje har en reiseplan vi kan bygge videre på? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hva med å vente til sommeren og ta en drøy ukes padletur i Norge? Feks femundsmarka.

Du er ikke alene, men du får en fin naturopplevelse.

I sommer var vi uten kontakt med andre mennesker 3 dager i strekk

 

Grunnen til forslaget er at det høres ut som om du mangler erfaring for å dra på 14 dagers kanotur i villmark og i en natur annerledes enn vår..

British Columbia ligger i Canada og er over dobbelt så stort som Norge, naboen heter Alaska og er en del av USA.

Kanskje det blir litt lettere hvis du fortalte hvilken elv Dere hadde lyst til å padle.

Husk at de vann og elver du ser i et atlas over Canada er store innsjøer og enorme elver, et lite væromslag med vind og de er umulige å padle med kano.

 

Med mindre de andre du skal dra sammen med er erfarne og kjent i området vil jeg anbefale å senke ambisjonsnivået litte grann, jeg tror det vil gi Dere en bedre opplevelse.

 

Gjør noen søk på nettet, jeg er overbevist om at det finnes padleperler i British columbia som er beskrevet, "ulempen" er at du da sannsynligvis treffer andre mennesker.

 

Godspeed

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg skjønner hva du mener. Geografi og navn er heller ikke min sterke side. ;)

Jeg kan si at jeg er den yngste og er 31 år og født og oppvokst i skauen. Villmarksliv er barnemat for meg så lange jeg ikke blir R**P*** eller spist opp av en bjønn o.l. De 5 jeg reiser med hadde en tur for noen år siden der dem blei kjent med en figur på internett og ringte han da dem var kommet bort dit. Han trudde ikke sine egne øyne og sendte gruppen til noe dem kalte hytte (spinkle vegger og presenningtak) som de fikk låne mot å gjøre det i stand. De blei fløyet 2-3 timer ut i bushen der "hyttene" var og til deres store smil var det også båt med motor der. Dette var med en stoooooor innsjø og til deres forbløffelse så lå det bensin og fløyt rundt på kanner til sjøfly, snøskutere og motorbåter?????? Merkelige greier.

Disse 5 andre er +- 40 år gammle og friluftsmennesker av all sin natur. dem blei heller ikke spist opp av ulv og bjørn selv om de hadde nærkontakt med dem.

Jeg håper vi kommer oss på tur sommeren 2013 så dette er jo et stykke frem i tid.

De andre pratet om å håpe å få rdet til til sommeren 2012 men jeg tviler sterkt på at det skjer.

Men da er det 1,5 år som jeg kan drømme meg bort og planlegge. Som du sier så er det mange farlige store elver der og vi kan ha der like morro ( ennå morsommere) på en elv på størrelse med numedalslågen og trenger ikke mangfoldige mil å padle da vi sikkert skal gå litt rundt og kikke også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...