Jump to content

Eley sport vs andre Eley 22lr patroner


høggern

Recommended Posts

Jeg har tidligere til trening brukt eley club, eley biathlon, eley standard, eley pistol, eley target, DFS-eley rød og blå (i tillegg til avogtil tenex og match). Og disse har stort sett hatt likt trefpunkt på 15m.

 

Nå har jeg kjøpt en kasse eley Sport (grønn pakke) og brukte disse på trening i går etter å ha skutt litt med eley standard først. Stor var overraskelsen da treffpunktforandringa var 4 knepp i høyda på disse to. Sport gikk høyt i 9ern når børsa var innskutt med standard.

Er Eley sin 22 ammo endret de siste årene, er sikkert 5 år siden jeg har kjøpt eley ammo, så det jeg har skutt på i det siste har vært produsert før ca 2006.

 

Noen andre som har erfaringer med eley sport?

Link to comment
Share on other sites

Jeg testet noe eley i rugeren for en tid tilbake. Ikke hvordan treffpunktene forandret seg, men presisjonen. Nå er jo slikt veldig individuelt fra våpen til våpen. Det jeg la merke til, var at Sport gav bedre presisjon i børsa mi, enn Club. De presterte faktisk som nr 2 og 3 i min testskyting. Kun slått av SK standard. Litt overraskende, siden Club vel er ansett som en bedre patron enn sport.

Link to comment
Share on other sites

Presisjon på "sorteringene" eley kan variere fra våpen til våpen. Vet enkelte loter "billig" eley samler like godt eller bedre enn feks tenex i enkelte våpen. Jeg har hatt standard eller target loter som har gått like bra som club (som også er en "billigpatron", du får 3-4 club for det en tenex koster.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...