Jump to content

Lanber vs Hermanos Zabala


OMSF

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er noen her som har en mening disse haglene?

 

Det gjelder en Lanber Baron 20/76 og en Hermanos Zabala 12/76.

Faste choker i lanber, utskiftbare på Zabala.

Skal helst kunne skyte gås, men er kanskje ikke mulig med 20 kal? Er ganske fersk så beklager meg med det..

Lanber hagla har jeg prøvd, og den føltes smidig. God å håndtere!

Hermanos fant jeg bare på finn.

 

Glad for respons!

 

OMSF

Link to comment
Share on other sites

Lanber Baron gir generellt god kvalitet for pengene.

Harmanos Zabala har jeg kun hørt litt om, og det er litt blandet.

Spørs jo hvor mye du har tenkt å bruke våpenet

 

Du kan fint jakte gås med en 20-76 men sjekk da litt rundt i området ditt om du kan fremskaffe 20-76 ammo av typen Tungsten, Heavy weight, tung shot eller lignende T12, T15 egenvekt.

 

Mitt inntrykk er at dette er litt enklere å fremskaffe i kal 12.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jaktet flere år med en Zabala-hagle i kaliber 12, og har ingenting å utsette på den, altså. Den ble behandlet som en brukshagle (lite pussing, mye jakting), men har alltid fungert kjempebra. Letthåndterlig hagle, "smooth" og god mekanikk.

 

Lanber kjenner jeg kun av omtale.

 

Edit: Tror du vil komme til at kaliber 20 er et lite hakk mindre kurant enn 12. Kanskje trenger du å låne noen patroner av en kompis når du har skutt deg tom osv. Kompisen har antakelig kaliber 12. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har og en kompis jeg jakter mye med har Lanber. Dette er gode solide hagler, som tåler bruk. Jeg har en lettvekter han har en standard. Ingen av oss har hatt neon problemer med disse etter mange års hardt bruk. Jeg pusser nok litt mer enn han, men han har aldri opplevd funksjonsfeil med sitt våpen heller.

 

Hermanos Zabla kan jeg ikke si noe om aldri holdt i en. Så du får ta denne tilbakemeldinga som det der er, erfaring med Lanber. Velger du Lanber velger du ikke veldig feil, viktigste er at våpenet passer deg. Min oppfordring er se mer på våpen som passer deg, enn merket.

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...