Jump to content

Leie av våpen (rifle) i Montana, USA


Koie

Recommended Posts

Hei hei! Flytter til Bozeman, Montana i Januar 2012 på student-visum og skal SELFØLGELIG jakte der borte.

 

Vurderer å leie rifle til jakt og lurer litt på om noen av dere har erfaringer med dette? Pris? Lar det seg greit gjøre?

 

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Utlendinger får i utgangspunktet ikke ha våpen uten spesiel grunn, du kan få et generellt unntak om du er en "resident alien" etter 90 dager. Jakt er en grunn, og du finner ut alt som er interesant hos den lokale våpenhandleren. Skal du være der mer en et år, hadde jeg uten tvil kjøpt meg et jaktvåpen, det er rimelige priser :) god tur

Link to comment
Share on other sites

du kan få et generellt unntak om du er en "resident alien" etter 90 dager

Såvidt jeg husker blir du regnet som "non-resident alien" som student, men det kan jo ha endret seg de siste årene. Som det står over, kontakt den lokale børsebutikken så vet nok de hva som gjelder.

 

En ting du like godt kan ordne med en gang du kommer til USA er et Social Security-nummer (omtrent det samme som norsk personnummer). Uten SSN er det en del skjemaer (bl.a. i forbindelse med våpenkjøp, tenker jeg) du ikke får fylt ut fullstendig. Det tar noen uker eller noe slikt å behandle søknaden, og du kan ikke søke før du er i landet. Se her for mer info: http://www.ssa.gov/ssnumber/ss5doc.htm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...