Jump to content

McKinley 12/70


remington870

Recommended Posts

er det noen som kan hjelpe meg litt?!

 

Har ei gammel o/u hagle av merket McKinley, å bakpå kolben står det Diarm. den ble kjøpt i 1989.

finner ikke noe informasjon om denne på nettet ! er det noen som vet noe eller har en slik en?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Heisann.

Jeg har ei slik hagle. Har hatt den siden den var ny i 1989 faktisk. Mener det var Intersport som solgte den. Ei billig hagle av ikke altfor god kvalitet. Min har knekt ejektoren to eller tre ganger...

Var det noe spesielt du lurte på?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal fikse et bilde eller to. Legger det ut her hvis jeg får det til, ellers sender jeg deg det på mail. Min har nr 11300, og jeg fikk den i -89. Kolbekappen (som var merket Diarm) er byttet ut med ei i gummi for litt lengre armer.

Link to comment
Share on other sites

Hadde en sånn hagle i min ungdom. Diarm var et spansk eksperiment eller et slags

kollektiv om du vil på 1980 tallet. Flere av de mer eller mindre kjente spanske våpenprodusentene

bla. AYA, slo seg sammen for å lage våpen og redde seg selv økonomisk. Det hele endte

forøvrig med fiasko engang på slutten av 80 tallet. Disse haglene ble solgt under McKinleynavnet

her i landet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mener å huske at det som engang var sarriugarte ble gjennom intersport solgt som mckinley.

Akkurat samme hagla,men intersport ville ha sitt eget varemerke og selge,derfor mckinley.

har en slik sarriugarte hagle selv,er usikker på årsmodell men hvis det er noen der ute som har choker til mckinley/sarriugarte å ønsker og selge de så kjøper jeg gjerne.

Hadde vært fint om du GIZMO kunne legge ut bilde av din så får vi se likheten. Kan evt. ta bilde av min og legge ut her hvis jeg får det til. Er ny her....

Link to comment
Share on other sites

- På oppfordring.. Jeg har forøvrig faste choker i min. 1/4 og 3/4 såvidt jeg husker.

 

Jeg var også usikker på hvordan jeg skulle legge ut bilder, men sjekket Velkommensidene, og der var det en grei oppskrift.. Lykke til!

 

235360.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...