Jump to content

Ny a-tec demper til 30-06, treffpunkt flytter seg


auting

Recommended Posts

Har nettopp fått montert en a-tec demper på min Rem. 700 (30-06).

Ved innskyting skjedde følgende:

Tø første skudd ligger helt inntil verandre nede til venstre, skrur litt og skyter to nye som også havner helt inntil verandre litt nærmere midt. Skrur bittelitt til.

Så skjer noe merkelig, neste skudd jeg fyrer av ligger nå også pent samlet, men 3-4 tommer oppe til høyre! Jeg skyter flere skudd og begynner å skru meg tilbake til midt. Får til slutt perfekte treff og skyter til jeg er sikker på at samlingen er konsekvent i midt.

 

Hva kan være årsaken til dette plutselige hoppet i treffpunkt? Noen andre som har opplevd dette med ny demper?

Det jeg er bekymret for er selvfølgelig om treffpunktet plutselig skal flytte seg igjen under jakt.

Link to comment
Share on other sites

Hva kan være årsaken til dette plutselige hoppet i treffpunkt? Noen andre som har opplevd dette med ny demper?

Kan demperen ha løsnet bittelitt? Eller har det med varme å gjøre? Noen ganger spøker det i rifla mi også, som også er en Remington 700 med A-tec. Sjekk at demperen sitter ordentlig - ofte.

Link to comment
Share on other sites

en slektning av meg hadde samme problemet med en maxim men der gikk alt nedover...

det var noe med at løpet på remington hans var ganske tilnærmet en banan med svak form for banan også. synes ikke for blotte øyet men for en som kan en del om det ser det.

han var å leverte hele skiten til børsisen og han trodde ikke på det før han skøt selv med den da så han det selv så da så han over hele rifla og hele feilen viste seg at løpet var svak bananform som ikke syntes for dem som ikke vet det. ingen fare for kulene men selve løpet utenom der kula går var bananforma

Link to comment
Share on other sites

Hva kan være årsaken til dette plutselige hoppet i treffpunkt? Noen andre som har opplevd dette med ny demper?

Kan demperen ha løsnet bittelitt? Eller har det med varme å gjøre? Noen ganger spøker det i rifla mi også, som også er en Remington 700 med A-tec. Sjekk at demperen sitter ordentlig - ofte.

 

Etter jeg var ferdig med å skyte var det ene leddet ørlite løst, kunne dra det til bittelitt. Skal det så lite til for bom?

 

Varme tror jeg det ikke er siden jeg brukte lang tid mellom hvert skudd. Dersom varmen har så stor innvirkning på treffpunkt vil jeg ikke klare storviltprøve neste år uten å bruke minst 15 minutt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...