Jump to content

Avtrekker på Sako Forester


ko-stens

Recommended Posts

Har en Sako AII Forester .308 fra 1980. Veldig fornøyd med den, men jeg synes avtrekket er litt hardt. Etter å ha skutt mye med .222'en med snellert, og dermed veldig lett avtrekk, har jeg fått dårlige rutiner! Med denne er det da knapt mulig å få dårlig avtrekk og sleivskudd pga det, selv om jeg napper skuddet. Det har ført til at jeg har en tendens til å nappe litt med .308'en og, med dertilhørende "fluer" i samlingene. Blir altså mer ustabil skyting. Når en i tillegg nesten er bekymret for rekylen og, blir det fort litt gæli. .308 har ikke verdens verste rekyl, såpass vet jeg (!), men når en ikke er vant med rekyl med .222'en og salongrifle, blir det likevel noe.

 

Kan jeg justere avtrekket selv, eller er det noe børsemaker bør legge sine lanker på?

 

Hvor mye avtrekksvekt er vanlig på jaktrifler egentlig?

Link to comment
Share on other sites

Se her ja. Takk for tips! Tenkte ikke på denne siden. :)

 

Ser enkelt og greit ut dette, men får vente til over helga. Må jo ta børsa ut av stokken, og da bør en skyte en runde på banen før en drar på jakt igjen. Det har jeg ikke tid til da det blir hjortejakt noen dager.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...