Jump to content

Gjenopprette slettede innlegg fra før det nye regelverket


Tidligere Bruker

Recommended Posts

Det vil snart bli tatt en runde der slettede innlegg blir gjenopprettet jfr dette punktet under Generelt i forumregelverket:

 

Oppdatert regelverk for Kammeret.no skrev:

 

- Innlegg i gamle tråder skal ikke slettes. Vi forbeholder oss retten til å gjenopprette innlegg, eller gjenfortelle hovedtrekkene i innlegg, der sletting av innlegg har medført vesentlige mangler for tråden. Dette brukes der hvor det slettede innlegget forårsaker vanskeligheter med forståelsen av sammenhengen i tråden, eller det på annen måte er viktig at innlegget/innholdet i innlegget forblir i tråden.

Vurderingen av dette gjøres av moderator.

 

 

Oppdatert regelverk for Kammeret.no

 

Dette punktet i regelverket ble tatt med under revideringen, og en del brukere har sagt at de derfor ikke vil forholde seg til endringene i regelverket. Dette fordi det var et annet regelverk de godtok da de ble medlemmer. Det disse personene tydeligvis ikke husker, eller gadd å lese, den gangen de registrerte seg er dette punktet i teksten man MÅ godkjenne før man får registrert seg:

 

Kammeret.no - Registrering skrev:

 

Ved å registrere deg hos Kammeret.no (heretter omtalt som "vi", "oss", "vår", "Kammeret.no" eller "http://www.kammeret.no/forum"), må du godta følgende regler. Vennligst ikke registrer deg hos "Kammeret.no" om du ikke godtar reglene. Vi kan redigere disse når som helst og gjøre vårt beste for å holde deg informert. Du bør likevel lese gjennom reglene ofte når du er medlem av Kammeret.no. Du er også bundet til disse reglene etter at endringer er blitt gjort.

 

Denne teksten har ikke blitt endret siden oppstarten av kammeret.no!

 

Noen brukere ser dessverre ut til å ha misforstått hvordan et diskusjonsforum skal fungere, og sletter innleggene sine (redigerer i filler); enten på trass eller fordi de ikke vet at en stor del av hensikten med et forum er at andre brukere skal kunne finne frem til det samme svaret senere og det derfor er viktig å beholde en tråd mest mulig intakt så man ikke mister informasjon som kan være viktig for å forstå sammenhengen i tråden.

Men, noe sletting av brukere på grunn av at de sletter innleggene sine er ikke aktuellt på det nåværende tidspunktet. Hva som skjer i fremtiden vil tiden vise.

_________________

"You live and learn. At any rate, you live." -- Douglas Adams

Blå tekst er skrevet som administrator!

bjornar.berg@kammeret.no

Strihårs Vorsteh - Skunckenbergs Jambo

Beagle - Barholtets Birk

 

Som utmeldt forumbruker for ca ett år siden som var innom og tok en titt på tingenes tilstand fikk jeg litt hakeslepp når jeg leste det ovenstående innlegget fra SSamiK.

 

Viser til diskusjonen som utspant seg i etterkant av det varslede reviderte regelverket som har vært i drift i et års tid nå: viewtopic.php?f=13&t=44288

 

Der er det interessant lesning, blant annet følgende fra den godeste SSamik:

 

@Poacher: OK. sånn sett ja, men trådene du allerede nå har redigert i hjel vil ikke bli gjennopprettet da de ble redigert før regelendringen trådde i kraft. Så sånn sett er den ikke tilbakevirkende. Men da skjønner jeg hva du mener. Takk for oppklaringen. På den andre siden; Det er jo bare logisk at reglene gjelder alle poster på forumet, uavhenging av når de er postet? ellers måtte vi ha lagt enda ett forum for å klare skille mellom de forskjellige regelsettene på en fornuftig måte.

 

Kan for ordens skyld nevne; jeg stemte ikke for denne reglen. Men flertallet av de stemmeberettige sa noe annet, så må bare bøye seg for det.

 

Nå ett år senere har man i feigheten og maktarrogansens navn bestemt seg for å gjenopprette alt, selv innlegg endret eller slettet før det nye regelverket ble gjort gjeldende.

 

Derfor bør alle brukere, særlig de som ikke har så lang fartstid og vet hva som bor i de som styrer dette nettstedet bite seg jævlig godt merke i essensen til SSamiK's innlegg sitert øverst:

 

Uansett hvilke rettigheter du tror du hadde når du skrev dine innlegg skal du være 100% klar over at de som styrer dette nettstedet kan endre spillereglene fullstendig underveis og frata deg alle rettigheter til dine innlegg du måtte ha skrevet ned her. Du har altså ingen råderett over det du har produsert lenger i praksis. Om du har skrevet en fin jakthistorie med masse glimrende bilder kan KAMMERET lage seg nye regler som sier at de eier alle rettigheter til det som er publisert her med full tilbakevirkende kraft.

 

Nå synes jeg de som hersker her skal tenke seg om hvordan de går frem her. Går det an å vise litt respekt overfor de som har valgt å slette seg før det nye regelverket? Klarer dere å vise den repsekten for det valget de brukerne har gjort? Tror dere det bare er barnslig trass det dreier seg om, eller har dere bare lært dere fine hersketeknikker med å latterliggjøre folk som er uenige?

 

Kjenner jeg er utrolig skuffet over dere som driver dette nettstedet om dere faktisk mener dere kan oppføre dere slik som skissert av SSamiK.

 

Tidligere bruker "DJT"

Link to comment
Share on other sites

Glemte presisere i innlegget mitt som du siteter at det kun vil bli gjenopprettet nyere innlegg, altså ikke de som ble slettet rett etter regelendringen kom. Og kun innlegg som ødelegger sammenhengen i tråder. Beklager at det ikke kom frem.

 

Tilleggsedit: Selv om jeg ikke skrev at det ikke gjaldt de gamle postene, så føler jeg litt at det burde vært unødvendig all den tid den diskusjonen ble tatt i det regelverket kom og det allerede da ble sagt at det ikke skulle gjelde innlegg skrevet før reglen kom. Men, jeg legger meg paddeflatt og inser at jeg burde vært mer presis.

Så til deg, Tidligere bruker "DJT", slapp helt av. Vi respekterer deg og andre som valgte å slette postene sine den gangen, og alle andre. :D

 

 

Sent from my HTC Desire HD using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...