Jump to content

Anbefalinger til kjøp av langbue?


BowFreak84

Recommended Posts

I dag testet jeg langbue for første gang, å må si det var vannvittig morro!

 

Buen jeg testet var hjemmelaget, ca 38 pund om jeg husker riktig. Dette var noe som var en morro avkopling fra compound syns jeg, og nå står en langbue høyt på ønskelisten :) Blir nok en ferdig laget nå i førsteomgang, har ikke tid til å begynne og sette meg inn i bygging av disse buene enda.

 

Flere som har testet langbue her? kanskje noen som skyter mye med det også her?

 

Hva kan dere anbefale av langbue til en nybegynner?

 

Skyter links, men er ikke kjeivhendt, så jeg tror nok jeg skal ha en på 25-30 pund i første omgang, 38 ble litt i meste laget for meg kjente jeg, hvertfall i dag etter å ha båret mye hele helga før skyting i dag...

Link to comment
Share on other sites

hei :) jeg tenkte akkurat som deg første gang jeg skyt med lang bue :)

vannvittig gøy, hadde ikke all verden med penger så jeg dro ned til catos bue sport, og han fant frem en samic cheeta på 45 pound sleit litt med pilene og stiv heten (tror bua er litt mer en 45 det er min teori) men så tok jeg turen ned til cato og han bytta streng og lagde noen nye piler til meg og etter det koser jeg meg som en liten drittunge med sin nførste bue :)

 

kapp ned ei ask nå splitt den og ha den inne til sommeren så kan du begyne og lage en selv, så lenge man har litt teknisk interesse og bruk av dataen:)

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært morro, men jeg har alt for mange andre prosjekter med huset så jeg tør ikke begynne på flere :P så jeg må nok kjøpe en i første omgang.. :)

 

Jeg får kikke litt rundt på nettbutikker, ebay osv. og prøve å lese litt om disse buene :) Skal sjekke ut de buene dere nevner.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er noe jeg allerede har merket når det gjelder compound. Har jo skytt med det siden 2002... så der har røket noen laken der til nå ja :P Venter jo på nok en compound fra statene nå, så må nok vente litt med å handle noen langbue, men greit å få noen gode tips her før man kjøper noe :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...