Jump to content

Hvordan gjøre kamera vanntett?


jegerparanoid

Recommended Posts

Har vanntett hus til mitt Sony Handycam SR12. Orginalt fra Sony (ta ett Google bildesøk på "Sony Sportspack").

Har hatt det i to år nå, p.g.a størrelsen har det blitt igjen hjemme ved alle turer. Prisen er også temmelig høy, i allefall var den det da jeg kjøpte mitt..

 

Fordelen med dette undervannshuset, er at i det man plugger kameraet til huset, så speilvendes bildet på skjermen. Ved hjelp av speil som flippes ut på siden av undervannshuset, så ser du greit hva du filmer.

Det medfølger ørtifire adaptere av ymse slag, trolig passer dette ene undervannshuset mange Sony kamera inkl ditt.

 

 

Til turbruk (over vann) bruker jeg undervannshus til Canon G9 (ikke videokamera). Jeg har også G12, men ettersom jeg var såppas godt fornøyd med min gamle G9 kjøpte jeg likegreit ett brukt på finn.no når mitt gamle gikk heden. Undervannshuset (orginalt Canon) er er av overkommelig fysisk størrelse + det meste kan betjenes utvendig. Kanskje en slik løsning er noe for deg?

Har forøvrig ett par slike plastposer som selges i fotobutikk også, med ring og glass forran linsen.. men har gått bort fra å bruke slike. Ikke p.g.a lekasje, men fordi de er litt knotete å bruke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...