Jump to content

Hva tror dere om denne jaktbilen?


Kriegh

Recommended Posts

Hei har en l 200 2003 mod som nå har gått 140000. Ikke no tull eller problemer med den. Meget god bil og kjøre.Har topp over planet på vår. Bare og laste opp med hunder og utstyr!! Litt trangt i baksete vis man skal ha barnesete der men det går!!

Link to comment
Share on other sites

angående turbo: jeg har ikke stor kjennskap til om det er egne turboeer til dieselbil, men til bensin bil så kan du regne med å bruke 5 til 10 000 for en av kurant merke og kvalitet. avhengig av størrelsen du skal ha.... tips: biltema har turbo i sitt sortiment laget av kkk. Det er meget gode turboer...

Link to comment
Share on other sites

Sjekk for all del ramma! Rammene på Mitsubishier fra den tiden ble laget hos Wasa knekkebrødfabrikk... Tittet på en bekjent sin L200 fra 99 for en tid tilbake. Så pen ut, og den skulle byttes inn i en HiAce 4x4, mye pga stygg rammerust. Har selv hatt Pajero 99-modell, og der var ramma på tur til å trenge sveising. Broren til denne bekjente hadde en Pajero fra 98. Den brant opp for han, og han trodde han kunne få igjen nok til en maken bil, men den gang ei... I stedet for å få igjen 50 - 60 lapper (høy km og varebil var årsaken til den lave prisen), men han fikk igjen 15... Ramma var nesten borte, og forsikringsmannen sa at bilen faktisk var vrak FØR den ble vraket.

 

Vet ikke om Pajero og L200 har samme ramme, men sjekk lell!

 

Å sjekke ramma er for øvrig noe du bør gjøre med samtlige "rammebaserte" biler.

Link to comment
Share on other sites

Når AC ikke virker er det store muligheter for at kompressoren har havarert.

 

Det står jo en rød og sølv på samme sida. Denne trenger ikke ny Turbo, er ikke flekkete i lakken eller med skader på skjermbredder. Topp sitter det på den også :wink:

 

Siden jeg kjenner selger svææææært godt :mrgreen::mrgreen: Kan bilen anbefales.

Ring og ta en prat, kanskje vi kan diskutere våpen i samme samtalen :wink:

 

Ikke er den rammet av det som nevnes under her heller, men det meste av 4 wd må passes godt for rust i ramme.

 

Det virkelig positive er at du her får personbilkomfort i en god 4 WD. Støysvak og ingen problemer å føre gode samtaler samt høre på radio.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Mistsubishi rammer ruster som bare f..., på en stille kveld hører en stålmarken tygge! Sånn for sikkerhetsskyld ruster rammenummeret bort først. Rammene er brennlakkert, når denne sprekker slipper vann og annet godstoff inn under lakken og ligger å koser seg. I tillegg er dreinhullene i ramma altfor små og det pakker seg med dritt inne i vangene som holder på fukt.

På karosseriet er det rundt vinduene (spes over frontruta av en eller annen grunn), i skjøten mellom bunn og torpedovegg (her er 4-5 plater lagt opppå hverandre og punktet sammen og hjørnene bak (samme her en stabel plater som møtes).

Elektriske feil er heller ikke direkte uvanlig på Pajero/L200/L400

Link to comment
Share on other sites

håper dette kan hjelpe (D44 er visstnok betegnelsen på bakenden på enkelte av D40 modellene)

 

Assuming you are in the EU and your engine number is before YD25DDT1219661 in your log book or found above the alternator on the block, then it is at risk –

d22′s with yd25 2.5 tdi engine (2002-2005), especially around the 60,000mile mark. However it can happen at any mileage and regardless of full service history, so if you have a D22 of this age it is HIGHLY RECOMMENDED that this work is undertaken.

Link to comment
Share on other sites

Det med rammerust henger nøye sammen med hvor bilen har oppholdt seg på vinterstid. Her i distriktet kan du finne 25 år gamle biler så godt som rustfri,mens i distrikter hvor saltlaken ligger tjukk hele vinteren er det en helt annen sak.

 

Til en viss grad; ja. Men har selv sett en 1996 Pajero (lang GLS) som hadde gått hele sitt liv i Tynset/Røros; flatbrød ramme og pakningskanten over frontruta borte-vekk. VIl igrunnen påstå at min -97 som har bodd i fjæra siden ny er bedre; kanskje fordi jeg ikke har spart på noe når jeg har spylt på med tynnstoff under 1-2 ganger i året (favoritten er kaldpresset linolje, en god nr 2 er Biltema Svilleolje)

 

Anyway-poenget/moralen er Sjekk nøye før kjøp, få bilen opp på bukk/over grav, bruk godt lys og bank med hammer. Når og om bilen er kjøpt, spyl rent og pøs på med godstoff med god penetrerende effekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...