Kriegh Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Noen som vet hva en slik turbo koster? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31252085 Mvh Kriegh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waldez Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Ring til GIK turbo. De hadde forresten pdf fil med alle priser og turbor liggende ute på nettet sist jeg drev med dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kriegh Posted October 18, 2011 Author Share Posted October 18, 2011 Takk, og bilen ellers....har du en mening? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waldez Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Denne gjør nok jobben den. Lite tull med japser har ikke hatt sånn sjøl,men en kamerat hadde en han var fornøyd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mats Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Hei har en l 200 2003 mod som nå har gått 140000. Ikke no tull eller problemer med den. Meget god bil og kjøre.Har topp over planet på vår. Bare og laste opp med hunder og utstyr!! Litt trangt i baksete vis man skal ha barnesete der men det går!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Arnesen Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 angående turbo: jeg har ikke stor kjennskap til om det er egne turboeer til dieselbil, men til bensin bil så kan du regne med å bruke 5 til 10 000 for en av kurant merke og kvalitet. avhengig av størrelsen du skal ha.... tips: biltema har turbo i sitt sortiment laget av kkk. Det er meget gode turboer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kriegh Posted October 18, 2011 Author Share Posted October 18, 2011 Takk for info alle mann. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waldez Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Anngående turbo så er nok ikke Biltema noe alternativ. Kjøp den turboen som hører til motoren som sitter der fra før å ikke noe annet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ko-stens Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Sjekk for all del ramma! Rammene på Mitsubishier fra den tiden ble laget hos Wasa knekkebrødfabrikk... Tittet på en bekjent sin L200 fra 99 for en tid tilbake. Så pen ut, og den skulle byttes inn i en HiAce 4x4, mye pga stygg rammerust. Har selv hatt Pajero 99-modell, og der var ramma på tur til å trenge sveising. Broren til denne bekjente hadde en Pajero fra 98. Den brant opp for han, og han trodde han kunne få igjen nok til en maken bil, men den gang ei... I stedet for å få igjen 50 - 60 lapper (høy km og varebil var årsaken til den lave prisen), men han fikk igjen 15... Ramma var nesten borte, og forsikringsmannen sa at bilen faktisk var vrak FØR den ble vraket. Vet ikke om Pajero og L200 har samme ramme, men sjekk lell! Å sjekke ramma er for øvrig noe du bør gjøre med samtlige "rammebaserte" biler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peders Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 (edited) Når AC ikke virker er det store muligheter for at kompressoren har havarert. Det står jo en rød og sølv på samme sida. Denne trenger ikke ny Turbo, er ikke flekkete i lakken eller med skader på skjermbredder. Topp sitter det på den også Siden jeg kjenner selger svææææært godt Kan bilen anbefales. Ring og ta en prat, kanskje vi kan diskutere våpen i samme samtalen Ikke er den rammet av det som nevnes under her heller, men det meste av 4 wd må passes godt for rust i ramme. Det virkelig positive er at du her får personbilkomfort i en god 4 WD. Støysvak og ingen problemer å føre gode samtaler samt høre på radio. Edited October 19, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Mistsubishi rammer ruster som bare f..., på en stille kveld hører en stålmarken tygge! Sånn for sikkerhetsskyld ruster rammenummeret bort først. Rammene er brennlakkert, når denne sprekker slipper vann og annet godstoff inn under lakken og ligger å koser seg. I tillegg er dreinhullene i ramma altfor små og det pakker seg med dritt inne i vangene som holder på fukt. På karosseriet er det rundt vinduene (spes over frontruta av en eller annen grunn), i skjøten mellom bunn og torpedovegg (her er 4-5 plater lagt opppå hverandre og punktet sammen og hjørnene bak (samme her en stabel plater som møtes). Elektriske feil er heller ikke direkte uvanlig på Pajero/L200/L400 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waldez Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Det med rammerust henger nøye sammen med hvor bilen har oppholdt seg på vinterstid. Her i distriktet kan du finne 25 år gamle biler så godt som rustfri,mens i distrikter hvor saltlaken ligger tjukk hele vinteren er det en helt annen sak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kriegh Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Skal ta en titt på den peders. Er det forresten noen som vet når Navarra gikk fra D22 til D44? Jeg er IKKE ute etter å kjøpe en bil hvor motoren havarerer. Såvidt jeg vet gjelder rådebolt problmematikken kun D22 og ikke D44? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puzzaque Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 håper dette kan hjelpe (D44 er visstnok betegnelsen på bakenden på enkelte av D40 modellene) Assuming you are in the EU and your engine number is before YD25DDT1219661 in your log book or found above the alternator on the block, then it is at risk – d22′s with yd25 2.5 tdi engine (2002-2005), especially around the 60,000mile mark. However it can happen at any mileage and regardless of full service history, so if you have a D22 of this age it is HIGHLY RECOMMENDED that this work is undertaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Det med rammerust henger nøye sammen med hvor bilen har oppholdt seg på vinterstid. Her i distriktet kan du finne 25 år gamle biler så godt som rustfri,mens i distrikter hvor saltlaken ligger tjukk hele vinteren er det en helt annen sak. Til en viss grad; ja. Men har selv sett en 1996 Pajero (lang GLS) som hadde gått hele sitt liv i Tynset/Røros; flatbrød ramme og pakningskanten over frontruta borte-vekk. VIl igrunnen påstå at min -97 som har bodd i fjæra siden ny er bedre; kanskje fordi jeg ikke har spart på noe når jeg har spylt på med tynnstoff under 1-2 ganger i året (favoritten er kaldpresset linolje, en god nr 2 er Biltema Svilleolje) Anyway-poenget/moralen er Sjekk nøye før kjøp, få bilen opp på bukk/over grav, bruk godt lys og bank med hammer. Når og om bilen er kjøpt, spyl rent og pøs på med godstoff med god penetrerende effekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.