Jump to content

justering avtrekk BUL M5


Fagerstrand

Recommended Posts

Du kan kjøpe en ny bladfjær (1911 sear spring), eller du kan forsøke deg på denne oppskriften fra brownells (Bla deg ned til "Sear Spring Prep, og gjør motsatt av hva Weigand gjør.):

http://www.brownells.com/.aspx/lid=12535/GunTechdetail/2-lb-Trigger-Pull.

 

Viktig det Jack Weigand skriver om å bøye fjæra over der hovedfjærhuset stopper, hvis man ikke gjør det, så påvirkes spennet i de andre "armene" ("fingrene") på fjæra. Husk å bøye forsiktig, monter og sjekke vekt, bøy deretter på nytt om det fortsatt er for lett. Midterste fjær som skal bøyes, denne påvirker både disconnector og avtrekkerretur. Skal bøyes fremover i våpenets retning (Weigang sier "Outwards" - "Utover" når jeg ville sagt "Backwards" - "Bakover") for å øke avtrekksvekten.

 

Slike fjærer koster ikke mye, så jeg ville kjøpt en ny, og bøyd på denne siden den andre fungerer selv om den er for lett. Av erfaring så vet jeg at det er mulig å bøye seg helt ut på viddene, og plutselig husker du ikke hvilke armer som skal stå hvilken veg. Det med å bøye fjæra over der fjærhuset slutter hadde vært nyttig for meg da jeg skulle gjøre samme øvelsen med SVI'n min...

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

På min SVI, så treffer ikke toppen av bladfjæra inngrepet til sear'n hvis jeg ikke er nøye når jeg setter den på plass. Kan være gunstig å ta bort grepssikringen når du gjør dette, da blir det litt enklere å se hvr ting skal gå i inngrep, og da kan du tune ved å sette på plass bladfjæra, skyve inn hovedfjærhuset, og se om du får spent opp. Har også opplevd at den biten av fjæra som peker bakover og som aktiverer grepssikringen kan skape problemer. Denne bør bøyes til det er så vidt den presser ut grepssikringen, ellers har jeg opplevd at selv om alt virker, så går ikke hanen i inngrep når jeg monterer grepssikringen.

 

Men du hadde spart frustrasjon på å bare kjøpe en standard fjær, og latt originalen være... (Den mest eksakte vitenskapen er etterpåklokskapen.).

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...