Fagerstrand Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Er det noen her som kan forklare hvordan man justerer avtrekket på en BUL M5 ipcs? Avtrekket er for lett til militærfelt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Ved å bøye på en fjær Egentlig bør du lese deg opp på 1911-mekanikk før du begynner, mekanismen er ikke ment å skulle justeres av "brukere" i utgansgpunktet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OIH Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Du kan kjøpe en ny bladfjær (1911 sear spring), eller du kan forsøke deg på denne oppskriften fra brownells (Bla deg ned til "Sear Spring Prep, og gjør motsatt av hva Weigand gjør.): http://www.brownells.com/.aspx/lid=12535/GunTechdetail/2-lb-Trigger-Pull. Viktig det Jack Weigand skriver om å bøye fjæra over der hovedfjærhuset stopper, hvis man ikke gjør det, så påvirkes spennet i de andre "armene" ("fingrene") på fjæra. Husk å bøye forsiktig, monter og sjekke vekt, bøy deretter på nytt om det fortsatt er for lett. Midterste fjær som skal bøyes, denne påvirker både disconnector og avtrekkerretur. Skal bøyes fremover i våpenets retning (Weigang sier "Outwards" - "Utover" når jeg ville sagt "Backwards" - "Bakover") for å øke avtrekksvekten. Slike fjærer koster ikke mye, så jeg ville kjøpt en ny, og bøyd på denne siden den andre fungerer selv om den er for lett. Av erfaring så vet jeg at det er mulig å bøye seg helt ut på viddene, og plutselig husker du ikke hvilke armer som skal stå hvilken veg. Det med å bøye fjæra over der fjærhuset slutter hadde vært nyttig for meg da jeg skulle gjøre samme øvelsen med SVI'n min... - Øivind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fagerstrand Posted October 18, 2011 Author Share Posted October 18, 2011 huff, trudde det var litt enklere var overbevist om at det va en enkel sak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Hvis du kjøper en ny fjær, av std-type, er det godt mulig avtrekket ditt blir en god del tyngre uten at du må gjøre noe annet enn å bytte fjæra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fagerstrand Posted November 17, 2011 Author Share Posted November 17, 2011 nå har jeg tatt ut og justert fjera, men når jeg setter den tilbake står ikke hanen av seg selv noen som har nå tips?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OIH Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 På min SVI, så treffer ikke toppen av bladfjæra inngrepet til sear'n hvis jeg ikke er nøye når jeg setter den på plass. Kan være gunstig å ta bort grepssikringen når du gjør dette, da blir det litt enklere å se hvr ting skal gå i inngrep, og da kan du tune ved å sette på plass bladfjæra, skyve inn hovedfjærhuset, og se om du får spent opp. Har også opplevd at den biten av fjæra som peker bakover og som aktiverer grepssikringen kan skape problemer. Denne bør bøyes til det er så vidt den presser ut grepssikringen, ellers har jeg opplevd at selv om alt virker, så går ikke hanen i inngrep når jeg monterer grepssikringen. Men du hadde spart frustrasjon på å bare kjøpe en standard fjær, og latt originalen være... (Den mest eksakte vitenskapen er etterpåklokskapen.). Øivind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.