Jump to content

Valg av ny salongrifle


Kimmern

Recommended Posts

Har nå fått godkjent en søknad på ny salongrifle (bolt). Mest ønskelig er å kjøpe en pakke med brukbar rifle, demper og kikkert ferdig montert. Til nød har jeg en kikkert liggende. Noen som har erfaring med pakker/rifler som er rimelige og brukbare? -Er ikke interessert i å betale skjorta for ei salongrifle.. -Men den skal ha stokk av tre :smile: Har også en remington 597 som skal byttes inn. -Noen som vet hva jeg kan få for denne fattigmann'sen? evt privat salg/innbytte i forretning? -Salongen jeg har nå er brukt èn dag på banen, -på mange år :overrasket:

Link to comment
Share on other sites

ALM bygger om salonger til heldemping. Har siklet så smått på en sånn selv da min gode gamle Lakefield begynner å få litt slark i valsen. Samler ikke slik den en gang gjorde...

Den rifla der likte jeg! Syns den var noget stiv i pris, men er jo ei børse man må regne med å ha til en ligger i grava. Selv ville jeg valgt utgaven med rett stokk, men det er jo en smakssak. Vet du om det er flere forhandlere som leverer denne børsa? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en ny CZ salongrifle med en liten alm demper i 1996 og har den enda, jeg har skutt mange tusen skudd med den uten noe som helst problemer. Det er et billig og bra våpen.Men den nye CZ en med mulighet for og bytte løp frister også mulig jeg må ha en sånn men den gamle CZ en er fremdeles som ny og for bra til og byttes ut.

Link to comment
Share on other sites

Har kikka litt på denne rifla her http://www.beverensport.no/default.pl?s ... ageId=1496" target="_blank som du snakker om. Har du kjøpt den i pakke/kun rifle? Rifla virker jo veldig grei, men lurer litt på totalprisen på dettane..

Har ikke kjøpt rifla enda. Har send våpensøknaden men har ikke fått den igjen. Det er 455 american rifla med løp i 22lr og 17hmr jeg har tenkt å kjøpe, vill ikke tru det er noen kvalitet eller presisjonsforskjell på den og 452 bortset fra løpsbyttesystemet på 455'en.

Tror du blir fornøyd hvis du går for en av de, jeg har ihvertfall bare positive oplevelser med det lille jeg har skutt men cz 452 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har også en remington 597 som skal byttes inn. -Noen som vet hva jeg kan få for denne fattigmann'sen? evt privat salg/innbytte i forretning? -Salongen jeg har nå er brukt èn dag på banen, -på mange år :overrasket:

Verdien på 597en er vel tilnærmet lik 0,- i disse dager. :?

Link to comment
Share on other sites

Ja, da har jeg bestilt ei CZ455 heldempet fra Alms. Planene mine om å kjøpe ei billig børse røyk tvert, men tror nok jeg har ornet meg ei bra salong. Skal bli spennende å få prøvd denna børsa, og oppleve dempe-effekten til heldempinga. Takker for alle tips som har kommet frem her! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jess, gratulerer så meget med nytt jern! :D

 

Av lydmessige forventninger kan du se frem til noe som bråker mindre enn et luftgevær. I min skyter jeg CCI Standard og hører ikke annet enn klikket fra sluttstykket og klasket av kula som deiser inn i trestammen jeg henger blinken på. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jess, gratulerer så meget med nytt jern! :D

 

Av lydmessige forventninger kan du se frem til noe som bråker mindre enn et luftgevær. I min skyter jeg CCI Standard og hører ikke annet enn klikket fra sluttstykket og klasket av kula som deiser inn i trestammen jeg henger blinken på. :mrgreen:

 

 

hører ikke noe annet jeg heller, med en vanlig atec salongdemper

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...