Jump to content

Snakeshots til revolver .44RM


Haubits

Recommended Posts

Hei, holder på å skal lade meg noen snakeshots, men er usikker på ladningen.

Skal bruke VV krutt, har N-320, N-340 og N-110.

Har sett på ymse sider fra US hvordan man lager Snakeshots, men der går det jo bare i US krutt...

Ett sted jeg kikka så bruker han 9grains med 2400 krutt (Alliant). Vekt på haggl er ca 150grains.

 

kommer til å prøve med lerduehagl, 7 1/2.

Spørsmålet er jo da hvor mye krutt jeg skal bruke......

 

Link til snakeshot

http://www.castbullet.com/reload/44shot.htm

 

Har også finni en del andre linker om det samma.

Link to comment
Share on other sites

Har sysla litt med hagl i 44 revolver.

Jeg bruker gaschek i stedet for filt wad.En gaschek trykkt nedpå kruttet og en gaschek på toppen snudd opp ned.Ha i hagl mellom gaschekene.Vei haglet før du crimper fast den øvre gascheken.

Ladningen jeg har brukt er:N340 6,5 gr på 250 gr hagl.Dette er en 44 spesial ladning.

Hvis du har i større haglvekt må du redusere kruttmengden.Er det en 44 mag du har ,så har du noe å gå på i trykk i forhold til 44 spesial.

Link to comment
Share on other sites

aha!

 

Tror ikke jeg får så mye hagl ned i 44rm hylsene uansett. Har bare lerduehagl nå, 7 1/2. så det blir mye luft i hylsa. Hvordan er det å presse cheken nedi hylsa, må du bruke mye kraft?

Går det greit om man følger krutt vekt i forhold til kulevekt/haglvekt? Trykket i patronen vil vel ikke bygge seg så mye opp?

Link to comment
Share on other sites

Korekt!! Følg kulevekt som hagl vekt.Jo hardere du lader jo mere spres haglene utover.Skal ikke store farta til å drepe en "snake".Dette blir uansett ingen rypepatron :trist:

Jeg har også brukt US 7,5

Støyper US 9 hagl selv og det blir noen flere hagl i hylsa da.

Har også prøvd samme oppskrift i 38 Spesial og 357 mag

Gascheken pressa jeg nedi med et Wadcutter verktøy for 38 Spesial.Kan sikkert sette den nederste gascheken med en dor og handkraft.Viktig at den ikke tipper og blir skjeiv

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått testa ett skudd.... Gikk bra med skytter og våpen..

Oppskrifta ble som følger: 6,5 gr VV N-340, rett under 150gr med hagl nr 7 1/2. Brukte pappWad over kruttet og en gasChek oppned over haglene.

 

Det smalt passe, og det var ikke noe kruttrester igjen i pipa.

 

spredningen var på ca 7cm på ca 70cm hold. Hagl fant jeg nesten en tomme ned i bunken med våte aviser og blader.

 

Må nok få meg noe hagl av mindre størrelse, så jeg får fylt opp hylsa skikkelig..

 

 

 

Men detta var veldig gøy.

Link to comment
Share on other sites

Hagl støpter jeg med en haglstøpe maskin ikke ulikt Littleton sin shotmaker,

Min er produsert i New Zeeland .Kjøpte den for 30 år siden.Den har 6 utskiftbare dyser og støyper ca 40 kg hagl i timen.Da må man mate på med ferdigsmelta bly.Har ikke støypa hagl på mange år.Har noen kilo liggende fra tidligere produksjon.

Link littleton: http://littletonshotmaker.com/" target="_blank

Som du ser i linken renner haglene styggfort ut av maskina.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...