Jump to content

Trijicon lar ikke butikker exportere?


Litago

Recommended Posts

jeg skulle til og legge in en bestilling på Trijicon Accupin sikte og fikk følgene svar fra butikken

butikken jeg snakker om heter opticsplanet

"Thank you for your interest in our products. We apologize but trijicon will not allow us to ship their items outside of the United States."

Link to comment
Share on other sites

Prøvde også å bestille noe hos Opticsplanet, skulle sendes med Jetcarrier så da har en jo adresse i Usa men det gikk dårlig, de fant ut at det var en freight forwarder så da måtte det til en hel masse styr med sluttbrukererklæring og annet surr. Avbestilte fort varen der og kjøpte et annet sted uten problemer.

Finn en annen butikk så går det sikkert greit å få bestilt.

Link to comment
Share on other sites

Tiwas: Svaret jeg fikk fra dem var

 

Yossi O: this is a product that is prohibited by USA Federal Law from shipping outside of the USA

Christopher: yes a rumor told me so..and whys that really?

Yossi O: because its a type of product that falls into a category of prohibited items by the USA Federal Govt.

Yossi O: I dont have the details as to what disqualifies it from being shipped

 

ser ut til at det er staten usa som nekter...hvorfor forstår jeg ikke

dette sikte er ikke farligere selv om det blir bestillt fra usa enn fra norge

Link to comment
Share on other sites

Nei det er ikke godt å vite hvordan de tenker. Kan ikke akkurat sammenligne ett buesikte med et kikkertsikte med mildot.

men med Jetcarrier vil jeg tro det går greit. Vurderer å kjøpe siktet selv da det ser ut til å være veldig enkelt å bruke. Kommer sannsynligvis til å bestille fra Amazon og få det sendt til Jetcarrieradressa.

Link to comment
Share on other sites

jeg fant sikte i danmark til 4999dk som er vel i nærheten av 5200kr her til lands

forklar litt mer om Jetcarrier?

 

Edit: den norske prisen fra danmark blir 4891kr så skal man kjøpe dette i norge blir det jo fortjeneste på butikken i tillegg

skal høre med norma og evt Pedersen Våpen

 

hvilken butikk i norge har best pris på Trijicon?

Link to comment
Share on other sites

Hos Jetcarrier får du en adresse i New Jersey, da får du varene sendt til den adressen og varene blir videresendt hit.

 

http://www.jetcarrier.com/" target="_blank

 

Har handlet mye fra Usa på denne måten og det fungerer veldig bra. Det eneste er at de har hatt noen feilmålinger av pakkene så frakten har blitt høyere enn den skulle, da får man postkontoret til å måle og skrive på et skjema så blir faktura justert, vet ikke om de måler litt for fort eller om det er bevisst feilmålt men jeg er begynt å sjekke når jeg får pakkene før jeg åpner de.

Link to comment
Share on other sites

de nekter værtfall fra butikkene og sende de ut får jo varierte svar fra at trijicon nekter til at det ikke er lov av stat og exportere

som om sikte er farligere ved amerikansk kjøp enn norsk... :roll: rimelig idiotisk hele greia

og det er ingen som kan gi meg noe klart svar på hvorfor et bue sikte er ulovelig ved export men ikke ved kjøp i eget hjemland... :roll:

tar værtfall og snakker med JetCarrier og hører hva de sier jeg nekter og betale full norsk pris pluss fortjeneste til norsk butikk

Link to comment
Share on other sites

Nå kan det vise seg at Norma også skaper seg fikk beskjed om og ringe i mårra....kunne vist ikke være lønnsomt og ta inn sikte...

så vist jeg ikke får det fra usa eller norge hva da?....jeg er ikke imponert over Norma...dårlig service og ikke strekke seg lengere enn som så... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...