Jump to content

Hvilke patron? 6.5 og rådyr.


WinchesterM94

Recommended Posts

Jeg skal i år jakte Rådyr med 6.5X55 kun brukt 308win før så jeg vet ikke hvilke patron jeg skal velge.

 

Etter jeg kjøper nye rifle pleier jeg og kjøpe noen fabrikk skudd og prøve børsa litt. Derfor sitter jeg på en ask med Lapua Mega og 3 asker Federal Power Shock. Har også noen kuler med Hornady Interlock 140grains. Kansje jeg kan lade de hvis det er ett bedre valg?

 

Kan si det at jeg liker kuler som legger dyret i bakken fort...Kjøtt ødeleggelser er ikke så prioritert(blir ikke så mye ødelagt likevell)

 

Presisjonen i fabrikk patronene er like god så det gjør heller ikke valget lettere form eg.

Link to comment
Share on other sites

Her er link til annen tråd om samme emne:

 

viewtopic.php?f=17&t=5468&p=49736#p49736

 

Takk for det men ingen som nevner de patroner/kuler jeg har...Har heller ingen planer om og kjøpe inn sierra 120grain, Hornady SST, Nosler Accubond eller de andre forslagene :shock:

 

Da ammoen/kulene jeg har rekker lenger enn det jeg har planer om og ha våpenet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Lapua mega og er fornøyd med den. Har ikke prøvd noen andre på rådyr, men ser heller ikke noen grunn til det heller. Nå har jeg ikke noe statistikk på dette men ofte detter de rett ned. Lengste det har løpt er vel maks 50 meter. Gir pene slakt. Om man ikke treffer bogbenet men da er det vel ingen kuler som gir pene slakt. Så om den går bra i børsa di så anbefaler jeg den kula

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte mega i mange år, i 308, 30-06 og 6,5x55. Anbefales! Har skutt noen elg også med denne kulen, og de jeg har funnet igjen har vært reklameplakat fine! Jeg kan vel egentlig ikke si at jeg har forsøkt noen kuler i de tre store kalibrene som ikke har vært bra på rådyr, det meste holder på det lille viltet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Lapua mega og er fornøyd med den. Har ikke prøvd noen andre på rådyr, men ser heller ikke noen grunn til det heller. Nå har jeg ikke noe statistikk på dette men ofte detter de rett ned. Lengste det har løpt er vel maks 50 meter. Gir pene slakt. Om man ikke treffer bogbenet men da er det vel ingen kuler som gir pene slakt. Så om den går bra i børsa di så anbefaler jeg den kula

 

Takker for det "Carl-gustav12" det hørtes bra ut så da blir jeg nok ta en tur på banen og skyte inn med mega og trene litt med børsa før oppskyting....Har bare skutt med Sauer og hagle i år ikke brukt jaktvåpen enda :oops:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg sier som jeg sa i en annen post her. Er fornøyd med Mega i alle kalibre jeg har brukt og bruker. For tiden er det 30 06 og 6,5x55. Har og skutt flere elger med den kula og de datt stort sett etter 15 - 20 meter da med 308 som jeg desverre solgte. (Sako forester)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...