Jump to content

Finne gamelt og skytbart..


Flashman

Recommended Posts

Er faktisk litt usikker på om den hører hjemme her eller i rustkammeret, men jeg starter den her uansett...

 

Spørsmålet er relativt enkelt, hvis man er føsen på en klassiker (patronvåpen) hvor starter man ??

 

Jeg tenker nå først og fremst på ett eller annet som ikke er har en militær bakgrunn, en KV1867 eller lignende, men mer i retning av en form for jaktrifle fra starten av - det gjør heller ikke noe om den har to løp men det er ikke et ubetinget krav, er i ett svartkruttkaliber eller er av britisk opprinnelse..

 

Jeg angrer som en hund på at jeg ikke plukket opp en "rook rifle" i særs sørgelig visuell stand som trengte ny pipe og ellers en generell opppussing, men med perfekt treverk uten dype hakk og sår..

 

Kaliber fra rådyr og oppover ??

 

Råd/tips/hint/prisestimater taes imot med takk..;)

Link to comment
Share on other sites

Det er flott å høre at flere er interessert i jakt med svartkrutt! Når du sier "fra rådyr og oppover" er jeg redd at du må moderere deg til "for rådyr eller tilsvarende". Det finnes dog etpar patroner som muligens holder storviltkravet men dem er det nok lenger mellom.

Når det gjelder selve våpenet er det jo et vell å velge i. Ei Husqvarna Model 17 S/S i 12,17x44/16 er jo en fin start for det meste av småvilt samt rådyr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville prøve hos Mauseth Våpen & Sikring på Brumunddal. De har mer enn det som står i butikken, så hvis du sier hva du er ute etter er det mulig de kan hjelpe deg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...