Jump to content

godkjent søknad, men ikke helt rett?


munin

Recommended Posts

Jeg har på finurlig vis fått innvilget søknad på mag 44 revolver, og mag 460 revolver, i henholdsvis mag 1(!) og mag 2.

Har jeg noe ansvar for innvilgingen av disse søknadene?

kan det bli stillt noe spørsmål om jeg bruker begge søknadene? er det problem å få handlet mag 44 med innvilget søknad, når det står magnum 1 på søknaden?

Link to comment
Share on other sites

Skrev du magnum 1 og magnum 2 på søknadene når du søkte på .44 og .460? Tror det er lite lurt å prøve å lure våpenkontoret. Har du revolver fra før? Hvis ikke kan du heller bruke 44 mag en til revolverfelt men da med 44 spes. Hvis du ikke har en .357 fra før får du heller ikke gått magnum 1 stevner.

Link to comment
Share on other sites

Klart du har et ansvar, munin. De som behandler søknadene har ikke alltid oversikt over de tekniske reglementene for øvelser (selv om de skal ha det...).

Ærlig talt tror jeg de gir litt F***, tror de er mer interessert i totalt antall våpen, enn om de kan brukes innenfor det og det programmet.

 

Du kan godt bruke de to innvilgede søknadene, selger driter i det, så lenge papirene dine er i orden (noe de jo er, men gitt på bristende grunnlag). Men det kan fort oppfattes fra politiet sin side, at du har forsøkt å lure våpenkontoret, og det er ikke så artig å bli konfrontert med ved neste korsvei.

 

Støtter barfoed, du kan sette .44'en til Revolverfelt, om du ikke har en .357 fra før. Lader selv mye slike ladninger i .44, og det er behagelig å skyte med. Blir vel i underkant av .45ACP nivå på de.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har noen lumske planer om .44 spesial og redhawk med 7'5" løp i revolverfelt neste år... :D

 

Problemet er jo at 4" gp100 går så forbannet godt (Eller... den gjorde det frem til feltstevnet på oppegård sist i allefall) Heldigvis sprer 6" gp1200 som ei sjøsyk russerhagle med de ladningen jeg har prøvd så langt... så da slipper jeg å bruke den til felt :(

Link to comment
Share on other sites

har en .357 fra før. har brukt .460-søknaden, og lurer egentli på om det er dumt å bruke .44 søknaden og.

om jeg sku kjøpt en .44 ser jeg for meg at en super blackhawk hadde havnet høyt på lista.

vil helst ikke ha så mange spørsmål, hverken til meg selv, eller til instansen som godkjente det da det er bra mennesker.

emarkus: for mye? vil jo ha mere :P men 660 kr for 20 skudd er litt drøyt for en stakkars bygutt som ikke har begynt å ladde selv enda.

Link to comment
Share on other sites

Om det oppdages så kan du gjette på hvilket våpen de tilbakekaller. Og de oppdager det den dagen pod går igjennom registrene for å finne alle med verdens nest kraftigste våpen! Kjøp 460'n mens det er mulig og drit i 44. Gå Evt til Våpenkontoret og se om du kan få den omgjort til 357 dersom den du har fra før er mindre egnet til mag1 enn den du har behov for

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...