Jump to content

Valg av release


Terje338

Recommended Posts

Hei,

 

Kjøpte ein scott wildcat release og lurer på om denne er litt lang til meg skjølv om den er heilt innstilt.

Ser på denne videoen:

at han anbefaler at avtrekkeren er langt inne på avtrekksfingern, og med meg så ligger den langt ute på ytterste leddet.

 

Om eg knekker handleddet litt og stikker albuen litt i været vår eg avtrekkern lengre inn på fingeren, men da ødelegger eg skytestillingen.

Kva avtrekkere vil dere anbefale som er kortere fram til avtrekkeren?

 

 

På scott sine heimesider står der ikkje noko om kva lengde dei forskjellige avrekkene er.

Link to comment
Share on other sites

Winn’s Free Flight C-10 er det mange av oss som bruker http://vestgard.no/butikk/index.php?main_page=product_info&cPath=84_112&products_id=210&zenid=f1c2155728e336579c1cc3d4da2a318c

Ellers skyter jeg også med Scott http://vestgard.no/butikk/index.php?main_page=product_info&cPath=84_112&products_id=214. Den kan du iallefall justere lengden på litt og vri på håndleddet når du skal trekke ut piler etc.

Winns er litt mer klønete der, minner mye om avtrekket på ei rifle.

Link to comment
Share on other sites

Den scott wildcat ej har er på innerste stille, men det går sikkert an og kutte denne ned litt om ein virkelig må, men dette medfører at ein må kappe den i svivel delen.

Trur ej heller velger den enklere løsninga og velger ein release som er kortere i utgangspunktet.

Denne såg litt snasen ut og er ganske lik den ej har idag, men med mulighet og redusere lengden mykje.

http://www.scottarchery.com/archery-rel ... -goose.php

 

Ser at mange er fornøgd med den Winn’s Free Flight C-10, og det er meget mulig eg må prøve ein slik.

Er det stor forskjell på størrelsene på den hansken? synst at det er meget viktigt at trad skytehanske passer perfekt, og er det like viktigt på denne hansken, eller er det mulig og etterjustere den winn`s hansken om ein bestiller ein hanske som ikkje sitter perfekt?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fikk idag ein Winn’s Free Flight C-10 release i posten, og fikk testa den litt etter at ej kom heim frå arbeid.

 

Den føltest meget uvant og bruke, og eg somler litt og få koblet den på d-loopen.

Bruker dokke c-10 på d-loopen eller kobler dokke den rett på strengen?

Er det noko triks her?

 

Sleit litt og få avtrekkeren vridd nok mot klokken, og vurderer og lime den fast i maks vridd mot klokken for at den skal vere der kvar gong.

Synest den svivel løsningen var så treig at når ej hadde spent opp buen så var det for seint og snu på avtrekkeren.

 

Ellers så merker ej at skytehansken gjorde at handen vart ganske ubruklig til alt annet en og trekke opp buen, men til hanskens fordel var den meget enkel og rask og tak av nåe ein eks. skulle trekke ut pilene.

 

Alt i alt likte eg den ganske bra og trur nok med litt meir tilvenning kan eg bli fornøgd med denne.

Link to comment
Share on other sites

det er en god del tilvenning de første gangene man bruker den

føles veldig uvant om man har skutt mye med tradisjonelle releaser

personelig kobler jeg den opp på loopen sleit litt med det samme selv så jeg ringte til Arve og han forklarte meg en teknikk som gjorde det mye lettere og koble den på

Link to comment
Share on other sites

takker så mykje for tipset.

 

Var ute og testet litt idag oså, og synest at avtrekket virket mykje meir naturlig og bruke idag.

Synest og og koble sej inn på d-loopen var mykje enklere.

Ej har og funne ein teknikk om og bruke nocken til og trykke inn haken på avtrekket for og få på d-loopen.

Etter litt skyting og med full fokus på eit jamt avtrekk, og ikkje rykke det av, vart samlingene jamne og gode.

Eg synest at det er lettere og få avtrekkshanda på samme plass frå gang til gang med dette avtrekket, og det kan virke som det er ein variabel mindre og konsantrere sej om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...