Jump to content

Pris utstyr Sverige VS Norge


neros

Recommended Posts

Noe er riv ruskende gæli.. :evil:

 

Har for moro skyld sammelignet priser mellom Midway og Vapex, og det er jaggu sørgelig lesning.

Er klar over at Midway ikke akkurat har billige priser, men alikevell.. Kan noen gi meg en god forklaring på den enorme forskjellen i priser..? Vapex ligger omtrent på halv pris av hva Midway har på kuler og hylser..

 

Jeg har ikke noe imot at butikker tjener penger på sin drift, men et slikt sprik i priser er å skyte seg selv i foten. Kommende generasjon av yngre skyttere er oppflasket med web kjøp, og ser ikke poenget med å støtte sin lokale Våpensjappe ved å betale noen % mer for varene. Når prisdiffen begynner å bli 100%, er jeg helt enig i den yngre garden... Og når man først sparer noen kroner på et web kjøp, er det lett å ta med alt det andre man kanskje ville ha handlet fra utlandet alikevel. Og vips, så forsvant en potensiell kunde for butikken på hjørnet. trolig for all fremtid...

 

Dårlig utvikling for norske butikker dette her...

 

EDIT: Var nok litt hard her.. Ser at ved å kikke innom hjemmeladning.no at han selger Lapua hylser til en NOE hyggligere pris enn Midway.. 100 stk hylser: Vapex-536,-SEK, Midaway-1033,- NOK og Hjemmeladning.no-640,-NOK... Midway burde skamme seg, dette er Highway Robbery.....

 

Mvh Søren

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Vell, Vapex har ikke noe god service ut i fra min erfaring. La inn en bestilling for ganske lenge siden, fikk til og med bekreftelse på dette pr e-post, men siden har jeg ikke hørt eller sett noe. Har sendt dem flere mail for å høre hva som skjer, men har som sagt ikke hørt et pip!

 

Så da hjelper det egentlig lite at de er så billige som de er...... :(

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Vell, Vapex har ikke noe god service ut i fra min erfaring. La inn en bestilling for ganske lenge siden, fikk til og med bekreftelse på dette pr e-post, men siden har jeg ikke hørt eller sett noe. Har sendt dem flere mail for å høre hva som skjer, men har som sagt ikke hørt et pip!

 

Så da hjelper det egentlig lite at de er så billige som de er...... :(

 

Opplevde det samme, la inn en bestilling hos Vapex, men hørte ikke noe fra dem. Sendte mail etc., men det tok dem "år og dag" før de giddet å svare. I tillegg hadde de blandet min ordre med en annen persons, så det virket litt useriøst...Men så lenge en kan spare "big bucks" med å kjøpe i utlandet, så hvorfor ikke :D.

Link to comment
Share on other sites

Det var dette med norske forhandlere og fungerende nettbutikker da! Hadde de sørget for at den biten var bra hadde jeg nok handlet det meste her til lands, men å sitte en halvdag i telefonen for å få tak i et diesett eller en kikkertmontasje gidder jeg ikke, da handler jeg hos den nettbutikken som har varen og det blir stort sett amerikansk.

Link to comment
Share on other sites

Prisene på produkter fra Norma er jo hinsides all fornuft her i Norge i forhold til i Sverige.

I tillegg er det vanskelig å få tak i, spesielt ladekomponenter.

Skjønner ikke at Norma i Sverige ordner enn annen måte å distribuere produktene sine på enn gjennom Norma As i Norge.Sauer og Blaser ligger også 10-20% under i pris i Sverige, i tillegg kommer kronekursen.Mange ting er også billigere i Norge.

Jeg handler også mest mulig i fra nettbutikker i Usa. Dette fordi Norske forhandlere mangler både evne og vilje til å skaffe meg det jeg trenger.Har inne bestillinger på flere forskjellige ting hos de såkalte største og mest seriøse importører og forhandlere i Norge, noe har jeg ventet på i 2 år uten at noe skjer.

Vet ingen bransje i Norge som har så liten kunnskap med hva de driver med og som har så lavt servicenivå som norsk våpenbransje.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Vell, Vapex har ikke noe god service ut i fra min erfaring. La inn en bestilling for ganske lenge siden, fikk til og med bekreftelse på dette pr e-post, men siden har jeg ikke hørt eller sett noe. Har sendt dem flere mail for å høre hva som skjer, men har som sagt ikke hørt et pip!

 

Så da hjelper det egentlig lite at de er så billige som de er...... :(

 

Opplevde det samme, la inn en bestilling hos Vapex, men hørte ikke noe fra dem. Sendte mail etc., men det tok dem "år og dag" før de giddet å svare. I tillegg hadde de blandet min ordre med en annen persons, så det virket litt useriøst...Men så lenge en kan spare "big bucks" med å kjøpe i utlandet, så hvorfor ikke :D.

 

He he. Joda, men jeg er vell egentlig den typen som vil ha ting så fort som mulig jeg da. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...