Jump to content

Smith&Wesson mod 18 cal.22


OlavM

Recommended Posts

Supica, Nahas: "4 inch, narrow, ribbed and pinned barrel, blue finish, combat style 1/8-inch Baughman Quick Draw on plain base front sight...."

Before 1957 manufactured as K-22 Combat Masterpiece

18 1957 Stamping of model number

18-4 1982 Eliminate pinned barrel

1985 Model 18 discontinued for the Model 17 with 4" barrel.

 

Poilitiet har (hatt) diisse som treningsvåpen innedørs, i og med at de ligner ganske mye på deres Model 10.

Har skutt med en av dem noen ganger, tror hver -kontor og -kammer hadde minst en av disse og da blir det vel noen hundre, praktisk talt ubrukte revolvere......

Link to comment
Share on other sites

GRØNN av misunnelse! :D:D:D

 

Hvis du har plass på kortet kan du få kjøpe en HELT YPPERLIG K-22 av meg, av den opprinnelige batch'en fra 1947, den ser ny ut..... eneste endring er Pachmayrskjefte.

I mitt hode er det ingen tvil, selv S&W aget bedre revolvere før i tiden.

Link to comment
Share on other sites

Er den mod (pre) 17, en 5 skru utgave? Finnes original skjeftet også?

 

Den er en pre 17 ja og den har 5 skruer produsert i løpet av det første året etter at S&W kom i gang etter krigen (1946, denne er produsert tidlig i 1947 ifølge standard catalog.

 

Men jeg har ikke tilbudt den til deg..... og nå snakker jeg ikke mere om den, fordi jeg får sånn jævlig pes fra moderatorene, man skal bare legge ut en annonse under salg og ikke diskutere slikt - etter hva jeg forstår.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...