Jump to content

BRNO 455 American med hjemmelaget Demper


Marcel

Recommended Posts

Jeg tenkte litt på Demping av Salongen min.

Hadde egentlig ikke lyst å Gjenge eller Kappe noe løp.

Med mindre Alm får klar signal at Heldemping er ok.

Men alt koster penger + inngrep på Salongen.

Så foreløpig får Salongen være urørt.

 

Men jeg måtte slenge sammen en Demper selv, uten noe inngrep på BRNO 455 min.

Denne Demperen er det bare å føre på løpet og snapp! 3 sekunder..Ready to go.

Har testet den og fungerer bedre enn jeg hadde forventet. Var litt usikker med det første.

Men det vart stille som jeg hadde håpet.... :) Hørte tennstiften slå inn, og et lite blapp nådde mine ører.

Carbon Look rundt demper vart helt ok i mine øyne.

Den er 103 Gram.

Kostet meg Totalt ca. 100 kr. Må vel søren meg være Ok?

 

al42mx.jpg

 

2pynpkz.jpg

 

slmjgk.jpg

 

288nls1.jpg

 

30rtgyr.jpg

 

2j3miph.jpg

Link to comment
Share on other sites

Den var laaang, men pen! ;)

 

Hvor kjøpte du røret?

 

Det tok jeg fra en gammel støvsuger. Tynt aluminium rør. kappet i ønsket lengde. Ville ha det langt, for best sentrering.

Å så synes jeg det ser bedre ut enn en liten dings fram på et løp.

Kjøpte noen 30mm skiver med hull på biltema som jeg borret opp hullene større, for å få 8 kammer foran løpet.

Mellom skivene presset jeg inn 2 brustopper mellom hvert kammer, pluss at jeg borret de opp i midten størst mulig.

Champagne toppene var best. Cola topper var for store.

 

Løpet stopper mot en brustopp der hullet er litt større en rifle hullet. Slik at det ikke går lengre inn enn dit jeg ville ha det.

En topp litt lengre inn for sentrering, og en bakerst.

Tok litt Shield tape fra 3M som kan brukes på mobiler, dørstokker osv å hadde litt rundt der brustoppene strammer over løpet

når jeg setter det på Salongen. Det er sterkt som fy, så sliter det ikke på løpet.

 

Lakkerte løpet mattsvart. Fikk en bit 3M Carbon tape fra en kompis. Tapen føles også ruglete, ser ekte ut.

 

Må bare si at Dette er Prototype A skal lage en der mellom leggene i kammerene er noe annet en brustopper.

Blir så mye brus stående uten topp :shock:

Tenkte litt grunnet varme.

Har skutt 50 skudd, fungerer helt utmerket. God sammling på skiven. Å det er stille, hører bare et Blapp

Link to comment
Share on other sites

Utrolig tøff den der.

Det gir meg ideer om hvordan min demper kan bli, men innmaten vil trolig bli av nylon eller aluminium skiver med fjærer i mellom dem for å holde avstanden mellom dem og med nylonforing i bakenden som avslutning med en o-ring som tetning mot løpet i enden av bakkammeret.

Men har enda ikke helt klart for meg hvordan innfestningen med låsing skal bli, kanskje en eller annen utgave av en splittet ring som kan låses fast rundt løpet og med en sentrerings foring som løpsenden står mot inne i demperen for å holde kulebanen i sentrum av demperen.

Kanskje jeg skulle ha laget meg en prototype av ett plastrør for å få følelsen av hvordan det skal bli (bør bli) før jeg begynner med alurør.

Link to comment
Share on other sites

Fjernet unødig sitering. G.Larson

Jo takk...Liker den selv også..litt kry :D

Skiver med fjærer imellom skal bli i neste. Hadde ventilfjærer fra Ford Sierra liggende, men de gikk ikke inn i røret, det var nesten.

Litt tykkere alu rør skal vurderes. Som kan skruves opp i begge ender.

O-ring bakerst og også ved tuppen av løpet skal bli.

 

Feste ordning blir her et sted, mellom Demper og tofot.

5748k.jpg

Noe hurtig greier. Demper flytter seg ut, litt etter litt for hvert skudd.

Så feste må på. Ikke store greia som må til.

Vært nokk med strikk fra demper rundt tofoten og til demper igjen...Enkelt og greit.

Tips: Apoteket har sterkt strikk. Brukes også til sprettert...... 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...