Jump to content

Hvor mange våpen kan jeg eie?


SauerBonde

Recommended Posts

Hei

 

Har lest flere lignende tråder, men de er sterkt preget av diffuse og inkonkrete svar.

Er det noen som VET hvor mange våpen jeg kan eie?

Eventuelt link til norsk supperåds lover..?

 

Jeg har pr i dag 5 jaktrifler.

Har ikke behov for de jeg har i dag, og ihvertfall ikke de jeg forhåpentligvis kommer til skaffe meg.

Dette er for jakt, fritid og god gammeldags moro :)

Kommer til å arve flere våpen, er det sånn at jeg kan ha 3 på affeksjonskvota?

Arvegods er iflg Vestoppland Politidistrikt ikke lov til å kjøpe ammunisjon til......

 

Ønsker meg et par hagler til, må jeg dokumentere medlemsskap og oppmøte X antall ganger for å kunne kalle det konkurransevåpen?

 

Håndvåpen er også et aktuelt tema, medlemsskap i pistolklubb og den biten er forstått.

Må jeg dokumentere treninger på hvert enkelt kaliber?

Hvor mange håndvåpen kan jeg ha i tillegg til jaktvåpen, konkurransevåpen og affeksjonsvåpen?

 

Går det an å passere de "vanlige" kvotene dersom jeg bygger meg bunkers i kjelleren?

Hvilke krav stilles til oppbevaring i så fall?

 

Sikkert dumme spørsmål, men håper noen kan gulpe opp vettuge svar :)

Link to comment
Share on other sites

For og kjøpe våpen med begrunnelse at du skal konkurrere går eg ut fra at dette er intensjonen ikke bare et forsøk på og lure til seg våpen?'

Hvorfor ikke selge noen av de våpna du ikke har brukt for?

Du kan eie så mangen våpen du har brukt for, ikke ønsker eller har lyst på men har brukt for.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Anbefaler deg å lese våpenloven, med tilhørende forskrifter. Da får du vite det meste. Det enkleste svaret på spørsmålet ditt er det som er gitt: så mange du har bruk for.

 

Takk, syns den er vanskelig da det går mest på lesers tolkninger, men det er vel som du sier at det blir behovsprøvd.

Det finnes flere våpensamlinger på over 1000 våpen her i landet, eierne har vel neppe dokumentert behov for alle våpnene :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...