Jump to content

treffer dårlig, skyte med venstre?


jensemann23

Recommended Posts

Jeg treffer dårlig med pistolen, og lurer på om det kan være fordi jeg egentlig er venstrehendt. jeg lærte meg tidlig å skyte på riktig side da jeg var liten, (med gevær ) og jeg skyter fortsatt høyrehendt både med pistol og gevær. kan det være at jeg må bytte til venstre når jeg skyter pistol?

Link to comment
Share on other sites

Pistol er vanskligere enn rifle og skyte. Har du tenkt over vilket av dine øyner som er det dominerende? Er selv linksskytter, klarer fint og skyte rifle fra høyre side, men finmotorikken i høyrehånda er betydelig dårligere og med pistol skyter jeg 2-3 skudd (eller enda flere) langt utenfor den svarte blinken:$

Link to comment
Share on other sites

som Ken sier...du kan finne ut dette ved å snu deg 180grader, når du bytter hånd, for å se om det samme øyet er dominant i begge tilfeller. Bare prøv, du vil kjapt finne ut hva som blir mest naturlig for deg.

 

..jeg er også linksskytter, og har prøvd et par serier med høyrehånda.

ikke nok med at finmotorikken er elendig, men jeg har og en tendens til å få dobbeltsyn når jeg skyter med høyre..så den saken er klar..

Øyet kan riktignok trenes opp..

 

de fleste vet hvilken hånd :oops: som fungerer best, men har hørt om folk som har like høy dominans i begge hender. lurer på om dette vil være en styrke eller svakhet..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...