Jump to content

Walter PPK. Hva kan en få for den?


Shaug

Recommended Posts

Min far har en Walter PPK 7,65mm.. Den har aldri vært brukt. Er sikkert en 10-20år gammel, men har ligget i toppen av et våpenskap hele tiden.

Orginal eske, samt en del ammunisjon følger også med..

 

Hva kan vi forvente å få for denne dersom vi legger den ut på finn.no? Hva er den verd?

Link to comment
Share on other sites

Jeg antar den ikke er førkrigs eller krigsprodusert(zella mehlis). Jeg vil anta en pris på rundt 3000,-(snaue). Ga selv 1500,- for min som var pent prukt av tysk politi. Dette er riktig nok noen år siden.

Krigsproduserte er gjerne mer ettertraktede blant samlere.

Link to comment
Share on other sites

Det kan vel like gjerne være en Ulm produsert etterkrigsmodell? Dette er lett å se fra merkene på pistolen.

 

Jeg solgte en helt grei Ulm for 1500 kroner for 10-12 år siden, den gikk omtrent på dagen. Normal pris burde vært rundt 2000, men jeg trengte å bli kvitt den kjapt siden ATF nektet meg å ta den inn i statene. Når det følger med original eske, manual, pussestang og ekstra magasin bør våpenet ditt ligge noe høyere.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar.

 

Dette er ikke noe som vi har hast med å selge. Eneste grunnen til at vi vurderer salg er fordi vi aldri har brukt den, og kommer heller ikke til å bruke den :)

 

Tar sjansen på å legge den ut på finn til 3000kr :) så får vi se om noen biter på.. men noe særlig lavere enn 2000kr bør vi ikke gå?

Link to comment
Share on other sites

Du får prøve deg fram. I dag har pistolskytterene "våpengarderobe" og er litt mer kritiske på hva de kjøper. Samlerene får du som regel ikke så veldig god pris av. Det er blant annet symptomatisk at plomberte våpen selger høyere enn skarpe i Norge i dag ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...