Jump to content

Opticron Discovery 8x50


Romsdal

Recommended Posts

Kjenner ikke akkurat til denne Opticron modellen, men den er sikkert godt eget til formålet ditt. Sjøl kjøpte jeg for noen år siden en Nikon monarch 8,5 x 56 til skumrings kikkert til hjorte jakten, og den er å anbefale. Mye kikkert for pengene. Er du veldig glad i faren din, kan du jo kjøpe en Swarovski eller Zeiss til han. Da får han kikkert som er det beste en kan få tak i til skumringsjakt.

Link to comment
Share on other sites

Absolutt anbefalt.

 

Jeg har en 'Opticron Discovery WP PC 8x50 DCF' og er veldig godt fornøyd.

 

Mye kikkert for 2495 kr, og en av de få jeg har prøvd som fungerer like godt med og uten briller.

Andre kikkerter har jeg hatt litt problemer med å få perfekt bilde i med briller. Med linser var de greie, men Discovery takler begge godt.

 

Fokushjulet er kanskje en smule lett, og kikkerten er ikke lett nok.. Du må jobbe kanskje jobbe litt med fokushjulet for å få perfekt bilde hver gang, men du kan fokusere helt inn på en meters avstand om du vil. ;)

 

Skumring har ikke vært et problem for meg, farger bevares og optikken er klar. I bekmørket er lyspunkt klare og 'rene' og helt uten forvrenging som jeg kan se.

 

Jeg har sett i kikkerter i 10-12.000 kr klassen og klarer ikke helt å se at de skal være verdt 4-5 ganger mer enn denne kikkerten.

 

Jeg har en Zeiss Victory 2,5-10x50 på rifla mi, og synes Discovery'en matcher dette siktet bra.

 

Jeg er sikker på at din far blir glad for denne.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...