Jump to content

FIGURJAKT


big-five

Recommended Posts

Har tenkt og sette en kikkert\aimpont på hagla i forbindelse med figurjakt... er det noen her på forumet som har, eller kjenner til noen som har kikkert på hagla?

så det hadde vert greit og få noen tips i den forbindelse om hvilken type som egner seg best... med fast forstørrelse, eller variabel... og ikke minst synsfelt....hadde vert greit og sett figuren litt i øyekroken før den kommer!

Link to comment
Share on other sites

Med Docter på hagla og begge øynene oppe når man skyter så ser du alt som beveger seg i øyekroken, ramma rundt glasset legger man ikke merke til et sekund, ulempen er at montasjen jeg bruker koster 2700,-, så om jeg hadde en hagle med muligheter for annen montasje hadde jeg kanskje vurdert en eller annen variant av C-More sikte montert på låskassa f.eks.

 

her ser du oppsettet mitt:

 

normal_CIMG0913.jpg

Link to comment
Share on other sites

hei..hei.. takk for en flott tilbakemld :D har bestilt en Barska Holographic Sight 4-Pattern Reticle (10 MOA Circle with 2 MOA Dot, Crosshair, 10 MOA Dot, 3 MOA Dot)

håper nå at den passer på en B-Square mount som jeg har liggende?...den skal sitte på en benelli super-90

skal på NM nå i helga, men satser på neste år med optikk på våpenet..

ønsker alle på forumet en riktig fin helg :D

 

Med Docter på hagla og begge øynene oppe når man skyter så ser du alt som beveger seg i øyekroken, ramma rundt glasset legger man ikke merke til et sekund, ulempen er at montasjen jeg bruker koster 2700,-, så om jeg hadde en hagle med muligheter for annen montasje hadde jeg kanskje vurdert en eller annen variant av C-More sikte montert på låskassa f.eks.

 

her ser du oppsettet mitt:

 

normal_CIMG0913.jpg

Link to comment
Share on other sites

hei..hei.. takk for en flott tilbakemld :D har bestilt en Barska Holographic Sight 4-Pattern Reticle (10 MOA Circle with 2 MOA Dot, Crosshair, 10 MOA Dot, 3 MOA Dot)

håper nå at den passer på en B-Square mount som jeg har liggende?...den skal sitte på en benelli super-90

skal på NM nå i helga, men satser på neste år med optikk på våpenet..

ønsker alle på forumet en riktig fin helg :D

 

Jepp, lykke til på NM, måtte det gå deg nesten like vel som meg selv ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...