Jump to content

Tips om vask av syntetisk sovepose


vest

Recommended Posts

Skal vaske ein syntetisk sovepose eg har og i den forbindelse har eg funne masse ulike tips på nettet. Er det nokon som har prøv dette sjølv?

 

Etter det eg forstår bør ein ha ei vaskemaskin som tar minst 7kg, det er ingen problem for mi tar 8kg. Basert på det eg har lese kan eg tenke meg å prøve med 50ml Milo.Eg vrenger først innsida ut. Posen kan vaskes på 40grader så da prøver eg på 40gr syntet. Etter det eg forstår så treng ein ikkje putte i tennisballar slik som for dun.for å unngå klumping. Stiller også inn på ekstra skylling, då det blir poengtert at skylling er meget viktig. Nokon anbefalar også å vaske ein gong til ,men då uten vaskemiddel . Tenkte eg då kanskje kunne bruke eit ullprogram uten vaskemiddel. Det er jo ganske kort og ein får då ekstra skylling.

 

Tørketrommel har eg ikkje, og på posen står det; -IKKJE sentrifuger lenger enn max 30 sekund- så da prøver eg ikkje det. Eg kan prøve å ta posen opp i eit badekar og rulle den forsiktig sammen for å få ut vatn. Deretter kan eg eventuellt tørke den flatt eller henge den opp i reimene. Dette er ein gammal Ajungilak Igloo som har opphengsreim. Trur de dette kan fungere? Om det går galt er det ingen fare då dette er ein posen eg kjøpte i 1980 og eg tenkte berre å sjå om dette fungerer slik at den kan brukast vidare. Den er jo ikkje akkurat utsliten. Og eg har jo nyare soveposar til bruk ved kaldare vær.

Link to comment
Share on other sites

Tennisballene kan du nok trygt droppe ja. De er vanlig å bruke når man tørker ting med dun i tørketrommel, men jeg har aldri hørt om noen som har vasket med de. Når det er sagt, så er det ikke sikkert tennisballer under vask er helt på på jordet. Det kan kanskje bidra til litt ekstra affekt av vasken?

 

Jeg ville ha fulgt anvisningen, men gjort som du har tenkt og droppet sentrifugeringa. Optimalt sett villejeg ha prøvd å tørke den liggende, gjerne på noen rister, eller noe i den duren, feks. over badekaret. Etter at den har sluttet å dryppe tipper jeg det er en fordel å rufse litt på den og snu den litt jevnlig under tørk. Jeg ville ha vært litt forsiktig med hengende tørk på en så gammel pose. Det er ikke sikkert det er noe problem, men jeg tror det vil kunne øke risikoen for forskyving og klumping av fyllet.

 

Edit: Milo funker sikkert supert. Alternativt kan du jo bruke noe Loft-Tech, eller lignende vaskemiddel som er beregnet på plagg med for.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har blant annet også en slik pose og den er blitt vasket noen ganger, da på 40 gr, ikke noe spesielt vaskemiddel, men ikke så mye.

ikke sentrifugert, men presset ut vann, deretter ristet den og lagt den til tørk liggende på rist.

 

Posen blir jo ikke som ny etter vask og varmeegenskaper foringes nok, men det blir bedre enn det var før jeg vasket... (var en grunn til at jeg måtte vaske)

 

(Med fare for å fornærme deg, det er ikke meningen! så vil jeg tro at etter 31 års bruk kan du vaske din nesten hvordan du vil og den blir bedre enn den er...)

Link to comment
Share on other sites

Eg vaska min slik som eg sa , det einaste negative som skjedde var at eg fekk ei 7cm rift på innsida av soveposen heilt oppe i ytterkanten. Dette går an å sy eller lime noko over. Har hengt den etter reimene og lagt den over badekarkanten til tørk,og den er enno ikkje heilt tørr etter nokre dagar tørking. Årsaken til at eg vaska den var ikkje først og fremst at den var så skitten,men at den har hengt på loftet i mange år og det blir det litt innestengt lukt av. Den er nok ikkje brukt i 31 år. :mrgreen: Om den har vore vaska tidlegare hugsar eg ikkje,men sannsynligvis har den det. Om den ikkje er så veldig god så kan den jo fint brukas om sommaren eller som ein pose utanpå ein anna om vinteren når det er skikkelig kaldt. Dette istaden for å kjøpe ein dyr vinterpose som sjelden blir brukt.

 

Årsaken til rifta kan vere at stoffet er gammalt,men eg kunne heller ha prøvd ull eller lintøy program først istaden for syntet program på 40gr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...